Групи: 02/18 03/18

Підручник  за посиланням:

1. https://drive.google.com/open?id=1Qh_YYsNHdUKVwZOZSUulpdI0MwHT3l60
2. https://drive.google.com/open?id=1NmCkHK02R0zIlRjwfZgPLUJEG6oB097i
3. https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7

Завдання на 16-20 березня 2020р.

1.Опрацюйте за підручниками тему: "Різновиди та будова систем живлення двигунів.", та дайте відповіді на питання:
      1) Які типи систем живлення бувають ?
      2) В чому полягає основна відмінність Карбюраторних та інжекторних систем живлення?
      3) Як працює система живлення дизеля?
      4) Назвіть деталі з яких складається ПНВТ.
      5) Назвіть призначення приладів  інжекторних систем живлення.

2. Виконайте ЛПР №2 "Будова і робота сучасних систем живлення двигунів. " згідно з інструкційною карткою. Домашнє завдання:  складіть звіт.

інструкційна картка:https://drive.google.com/open?id=1Mdhe7MVzd4Vq42seYiF_tEavK4t-lgm3



Завдання на 30 березня - 03 квітня 2020р.

1.Опрацюйте за підручниками тему: "Акумуляторні батареї,  її показники та маркування", §3.1 посилання №3.  Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

      1) Які типи акумуляторних батарей бувають ?
      2) 6ТСТ-120ЕМСЗ 12V  -  розшифруйте марку акумуляторної батареї.
      3) Які правила приготування електроліта?
      4) Яку будову має акумуляторна батарея?
       5) Що таке сульфатація, її причини?

Відео до теми: https://www.youtube.com/watch?v=g85K0lBHrDw



2.Опрацюйте за підручниками тему: "Призначення та робота генератора", §3.1 (стор. 181 - 182) посилання №3. Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:


1) Для чого призначений генератор?
2) Які бувають генератори?
3) Яку будову має генератори змінного струму?
4) Як працює генератор змінного струму?
5) В чому переваги генератора змінного  струму?

Відео до теми: https://www.youtube.com/watch?v=HmcOk2BUtoA



Завдання на 06 - 10 квітня 2020р.

1.Опрацюйте за підручниками тему: "Різновиди, будова і принцип дії сучасних приладів освітлення та сигналізації автомобілів.", §3.4 (стор. 203 - 211) посилання №3. Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

1) Що відноситься до системи освітлення автомобіля?
2) Що відноситься до системи сигналізації автомобіля?
3) Яку будову має фара?
4) Як перевірити регулювання фар?
5) Які види ламп використовуються на автомобілях?

Відео до теми:    https://www.youtube.com/watch?v=t6u6QzMBnZM

2.Опрацюйте за підручниками тему: "Призначення, будова та принцип дії приладів електронних систем запалювання.".  Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

Електронні системи запалювання

Підвищення вимог до роботи сучасних багатоциліндрових двигунів з високим ступенем стискання і підвищеною частотою обертання призвело до того, що традиційні у минулому, контактні системи запалювання не відповідають сучасним вимогам щодо надійності та тривалості безвідмовної дії.
О
Рис. 4.38. Принципова електрична схема контактно-транзисторної системи запалювання: 1 – акумуляторна батарея; 2 — переривач; З - трансформатор; 4 - вимикач додаткового резистора; 5 – розподільник; 6 - свічки запалювання; 7 - вимикач
дним із можливих шляхів розв'язання цієї проблеми є підвищення вторинної напруги і енергії іскрового розряду. Для цього необхідно збільшити силу струму первинного кола, що призведе до значного зниження надійності роботи контактів переривника. Адже при збільшенні сили струму до 3,5-4,0 А контакти швидко виходять з ладу-обгоряють.
Для усунення цього недоліку були розроблені системи запалювання, в яких застосовуються напівпровідникові прилади, що виконують роль контактів для переривання струму в первинній обмотці трансформатора. В електричних схемах (рис. 4.38) цих приладів найчастіше використовують потужні транзистори, здатні керувати електричним струмом силою до 10 А. Особливістю роботи таких систем є те, що через контакти переривача 2 проходить лише незначний струм керування транзистором - струм бази, тоді як основний, великий струм емітера в силовому колі комутує транзистор. Незважаючи на вказані переваги, в контактно-транзисторних схемах залишаються механічні контакти, що звичайно є їх недоліком. Електронні безконтактні системи запалювання позбавлені недоліків механічних контактів. На рис. 4.39 наведена принципова електрична схема електронної безконтактної системи запалювання з накопиченням енергії в індуктивності і з магнітоелектричним датчиком.
О
Рис. 4.39. Принципова електрична схема безконта-ктної електронної системи запалювання з магнітоелект-ричним датчиком
:
1 - акумуляторна батарея; 2 - магнітоелектричний датчик; 3 – трансформа-тор; 4 – розподільник; 5 - свічки запалювання
сновним елементом комутатора, який керує такою системою, є магніт, що обертається синхронно з розподільним валом двигуна. Кількість полюсів у магніту відповідає кількості циліндрів двигуна. Під час роботи двигуна магніт обертається, і в обмотці датчика 2 індукується змінна ЕРС, яка керує транзистором VT1. При виникненні позитивних значень напруги на датчику транзистор відкривається і через перехід "емітер-колектор" та первинну обмотку W1 трансформатора від акумуляторної батареї протікає постійний електричний струм. При негативній ЕРС датчика транзистор закривається і струм у первинній обмотці переривається, в результаті чого у вторинній обмотці W2 трансформатора індукується висока напруга.
Конструкція типового зразка основного елемента безконтактної системи запалювання - датчика-розподільника Р352 наведена на рис. 4.40. Прилад сконструйований на базі стандартного переривника-розподільника. Його складовими частинами є розподільник високої напруги (такої конструкції, як і в традиційних контактних системах запалювання), магнітоелектричний датчик і відцентровий регулятор випередження запалювання. Датчик виготовлений як однофазний генератор змінного струму. Він складається з ротора 5 і статора (рис. 4.40, а). Ротор - це восьмиполюсна система на основі кільцевого постійного магніту 7 із сталевими полюсними наконечниками.
С
Рис. 4.40. Датчик-розподільник безконтактної системи запалювання:
а - за
гальний вигляд; б - статор; в - ротор і відцентровий регулятор; 1 - кришка розподільника; 2 - ротор розподільника; 3 - полюсні наконечники; 4 - обмотка статора; 5 - ротор датчика; 6 - відцентровий регулятор; 7 магніт; 8 - втулка; 9 - шпонка; 10 - важіль; 11 - установочні мітки; 12- контактна пластина; 13 - кінці обмоток
татор датчика складається з кільцевої обмотки4. Кількість пар полюсів-наконечників статора і ротора дорівнює кількості циліндрів двигуна. Для встановлення початкового моменту запалювання (при положенні поршня першого циліндра у ВМТ) на роторі і статорі зроблені радіальні риски 11. їх збіг відповідає початку розмикання контактів у традиційній контактній системі запалювання.
При обертанні ротора в обмотці датчика виникає синусоподібна напруга, яка подається на вхід транзисторного комутатора. Під час обертання вала розподільника з ним обертається і ротор з екраном 2. Якщо магнітне поле, створене постійним магнітом 1, відкривається прорізом екрана, його силові лінії потрапляють на поверхню пластини 3 і створюють ефект Холла - струм, який тут же збільшується у підсилювачі і надходить до бази вихідного транзистора 6. Останній відкривається і пропускає струм в комутатор, а далі - в трансформатор, де створюється висока напруга.
При закриванні магнітного поля екраном струм зникає. Імпульси струму мають чіткий прямокутний характер.
Останнім часом на двигунах легкових автомобілів широко застосовують без-контактну систему запалювання, в основі якої є датчик, що працює на ефекті Холла.
Е
Рис. 4
.41Схема дії датчика Холла і безконтактного перемикача1 - магніт; 2 - ротор; 3 - датчик Холла; 4 - підсилювач; тригер; 6 - вихідний транзистор; стабілізатор напруги
фектХолла полягає у виникненні в спеціальній пластині (рис. 4.41), електричного струму, якщо на неї під прямим кутом діє магнітне поле. Максимально виявляється цей ефект у пластинах з напівпровідникового матеріалу (германію, кремнію, арсеніду галію тощо).
Величина ЕРС Холла дуже мала і тому її необ-хідно підсилювати в безпосередній близькості до плас-тини, щоб усунути вплив радіоелектричних перешкод. Тому конструктивно елемент Холла і підсилювач виготовлені як єдина інтегральна мікросхема.
Поряд з безконтактними транзисторними систе-мами запалювання на сучасних двигунах застосовують тиристорні системи запалювання, в яких енергія для іскрового розряду накопичується у конденсаторі, а замість силового реле застосовано тиристор.
У цих системах трансформатор не накопичує енергію, а лише підвищує напругу. Швидкість наростання вторинної напруги в тиристорних системах запалювання приблизно в 10 разів більша, ніж у класичних чи транзисторних системах запалювання. Тому пробивання іскрового зазору свічок надійно забезпечено навіть у тому разі, якщо ізолятори їх забруднені чи вкриті нагаром. Сила струму під час іскрового розряду більша, ніж у традиційних системах запалювання, а тривалість іскрового розряду досить мала - не більша 300 мкс.


Контрольні питання:
1) Які бувають електронні системи запалювання?
2) Чим відрізняється контактно - транзисторна система запалювання від батарейної?
3) Чим відрізняється безконтактно - транзисторна система запалювання від батарейної?
4) З яких приладів складається транзисторне запалювання?
5) для чого призначений транзисторний комутатор? З чого він складається?



Завдання на 13 - 17  квітня 2020р.

1.Виконайте ЛПР №3 "Будова і робота сучасних систем живлення двигунів. " згідно з інструкційною карткою. Домашнє завдання:  складіть звіт.

інструкційна картка: https://drive.google.com/open?id=1HZegYk1CvyXzMAO6B3pTTINSTviD_vib


2.Опрацюйте за підручниками тему: "Призначення, види та будова механізмів зчеплення та їх приводів.", за посиланням https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7  §4.2.   Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:


1) Для чого призначений механізм зчеплення?
2) Які бувають механізми зчеплення?
3) Яку будову має механізм зчеплення?
4) Як працює гідравлічний привод зчеплення?
5) Як працює механічний привод зчеплення?

Відео до теми: 
1. https://www.youtube.com/watch?v=tM_sNyk6kv4
2. https://www.youtube.com/watch?v=NJlXAVEtkbk
3. https://www.youtube.com/watch?v=BgZaz5b4JRk


Завдання на 21 - 24  квітня 2020р.


1.Опрацюйте за підручниками теми: "Різновиди автоматичних коробок передач.", "Різновиди  муфт підключення та механізмів керування автоматичними коробками передач." посиланнями: 

1. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%96%D1%8F

2. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%B0

3. http://e34.od.ua/2019/02/05/vidi-korobok-peredach/


Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

1) Які КЗП відноситься до автоматичних КЗП?
2) Як працює гідротрансформатор?
3) Яку варіатор?
4) Чим відрізняється роботизована КЗП?
5) Як працює автоматична КЗП

Відео до теми:

1. https://www.youtube.com/watch?v=c2UIrBeKyvM

2. https://www.youtube.com/watch?v=_vhwslRPcy4

3. https://www.youtube.com/watch?v=QrNJd0n8YP4

4. https://www.youtube.com/watch?v=1FpTbU7INU4


2.Опрацюйте за підручниками тему: "Різновиди та будова підвісок, пружних та гасячих елементів, дисків та шин.", за посиланням https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7  §5.2 - 5.4.   
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:


1) Для чого призначена підвіска автомобіля?
2) Які бувають підвіски?
3) Яку будову має одноважельна підвіска "Макферсон"?
4) Як працює гідравлічний амортизатор?
5) Які пружні елементи використовуються в підвісці?
6) Як маркують шини? З чого вони складаються?

Відео до теми: 

1. https://www.youtube.com/watch?v=dDyq1eAlOMI

2. https://www.youtube.com/watch?v=3vhE0vFldvU

3. https://www.youtube.com/watch?v=_Wjae4quVlA

4. https://www.youtube.com/watch?v=ZYEQ7_xn7rw

5. https://www.youtube.com/watch?v=gP9b59uRaXE

6. https://www.youtube.com/watch?v=p6ane-DOMPI

7. https://www.youtube.com/watch?v=MENEMm4rU8Q




Завдання на 27 - 30  квітня 2020р.

1.Виконайте "ЛПР №4 Призначення та будова агрегатів та механізмів трансмісії. " за посиланням: https://drive.google.com/open?id=1Ak8qplL4Koxcs-FU8pndO55JQZK0wiEV
Домашнє завдання: складіть звіт



Завдання на 04 - 08 травня 2020р.



1.Опрацюйте за підручниками тему: "Класифікація, будова та робота рульових механізмів з підсилювачами.", за посиланням https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7  §6.1.
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:



1) Для чого призначене рульове керування?
2) Як класифікуються рульові керування?
3) Яку будову має гідропідсилювач керма?
4) Як працює електропідсилювач керма?


Відео до теми: 


1. https://www.youtube.com/watch?v=I1LnHOI544k

2. https://www.youtube.com/watch?v=ffOcsut56Z8

https://www.youtube.com/watch?v=a3PC03qqXNA

4. https://www.youtube.com/watch?v=0PxQAAxKF3Q&list=PLhrt8WYeOEGkOa7qRnB9wkBubOVHCyblD



Завдання на 12 - 15 травня 2020р.



1. Опрацюйте  тему: "Будова та робота електронних систем безпеки рульових механізмів.".
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ АВТОМОБІЛЯ

Сучасний автомобіль є джерелом підвищеної небезпеки. Постійне зростання потужності та швидкості автомобіля, велика щільність руху автомобільних потоків значно збільшує імовірність аварійної ситуації. Безпека транспортного засобу включає комплекс конструктивних і експлуатаційних властивостей, що знижують ймовірність виникнення ДТП, тяжкість їх наслідків і негативний вплив на навколишнє середовище. Розрізняють активну, пасивну, післяаварійну та екологічну безпеку транспортного засобу.

Системи активної безпеки

Система "водій – автомобіль" має активну безпеку – властивості, що знижують імовірність виникнення небезпечних дорожньо-транспортних ситуацій та ДТП, дозволяють водієві впевнено керувати автомобілем, розганятися і гальмувати з необхідною інтенсивністю та здійснювати маневри без значних витрат фізичних сил. Суть функцій активної безпеки полягає у відповідності тягової та гальмівної динаміки дорожнім умовам, а також у надійному функціонуванні автомобіля і водія [2].
Безумовно, дві найважливіші речі, що забезпечують безпеку в автомобілі, не основані на високотехнологічних компонентах: це гарна гума й думаючий і уважний водій. Але ніхто не застрахований від помилок, тому автомобільні компанії пропонують безліч різноманітних розв'язків, що допомагають упоратися з непростою ситуацією на дорозі й тим самим запобігти дорожньо- транспортному випадку. У кожній компанії технології можуть називатися по- різному, але принцип роботи й функції в основному схожі.
До систем активної безпеки (САБ) належать ті електронні системи автомобіля, що безпосередньо впливають на підвищення безпеки руху. До найбільш поширених із САБ належать такі:

  • – системи електронного гальмування (антиблокувальна, протибуксувувальна, курсової стійкості, розподілу гальмівних зусиль, екстреного гальмування, допомоги при спуску та підйомі тощо);
  • – системи адаптивного круїз-контролю та з функцією Stop & Go;
  • – системи попередження зіткнення та паркування;
  • – системи моніторингу смуги руху;
  • – системи контролю тиску у шинах;
  • – системи керування фарами;
  • – системи колового огляду;
  • – системи нічного бачення;
  • – системи розпізнавання дорожніх знаків;
  • – системи комунікації між автомобілями;
  • – системи контролю стану водія.
Конструктори автомобільної техніки постійно впроваджують усе нові й нові засоби для підвищення безпеки руху на базі досягнень сучасної мікроелектроніки та комп'ютерної техніки. У перспективі – перехід на автоматичне керування транспортними засобами як більш надійне, порівняно з можливостями людини.


1) Для чого призначене електронні системи безпеки?
2) Які системи використовуються?
3) Знайдіть призначення систем безпеки, які наведені вище.





2. Опрацюйте за підручниками тему: "Будова та принцип дії гальмівна система автомобіля", за посиланням https://drive.google.com/openid=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7  
§6.2.
Домашнє завдання:дайте відповіді на питання:



1) Для чого призначена гальмова система?
2) Як класифікуються гальма?
3) Яку будову має гальмівний механізм?
4) Як працює гідравлічний привід гальм?
5) Як працює пневматичний привід гальм?


Відео до теми: 


1. https://www.youtube.com/watch?v=_0cKgNE_-VA
2. https://www.youtube.com/watch?v=TyN7cPsmFeo
3. https://www.youtube.com/watch?v=QTGy8DwVlQc





Завдання на 18 - 22 травня 2020р.



1.Опрацюйте за підручниками тему: "Будова та принцип дії електронних систем безпеки гальмівних систем.", за посиланням: 
1/ https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0
2/https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BC%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:



1) Для чого призначені  електронних систем безпеки гальмівних систем?
2) Що відноситься до  електронних систем безпеки гальмівних систем?
3) Як працює ABS?


Відео до теми: 

1. https://www.youtube.com/watch?v=eHJCrXmSN0k

2. https://www.youtube.com/watch?v=Aj2bJMADyb8



Завдання на 25 - 29 травня 2020р.

1.Опрацюйте за підручником 
https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7  
тему: "Призначення і конструкції рамних та несучих кузовів. ", та за посиланням: 
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:


1. Які типи несучих систем існують?
2. Які бувають рами?
3. З яких елементів складаються чесучі кузови?
4. Назвіть "+" та "-" рам та кузовів.

Відео до теми: 

1. https://www.youtube.com/watch?v=qaXKF5L0XBQ

2. https://www.youtube.com/watch?v=vrl35zha7C8

3. https://www.youtube.com/watch?v=rwgPs_aMu6w


2. Для 03/18. Опрацюйте за підручником    https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7          тему: "Призначення, будова та робота додаткового  обладнання автомобілів. ", та за посиланням: 

1. https://www.youtube.com/watch?v=JGwKScOQOIk

2. https://www.youtube.com/watch?v=IfcCop8dqzM

Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

1. Що відноситься до додаткового обладнання автомобіля?
2. Як працює лебідка автомобіля?
3. Як працює механізм підйому платформи?
4. з чого складаються замки дверцят?


Завдання на 1 - 5 червня 2020р.


1. Для 02/18. Опрацюйте за підручником    https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7    тему: "Призначення, будова та робота додаткового  обладнання автомобілів. ", та за посиланням: 

1. https://www.youtube.com/watch?v=JGwKScOQOIk

2. https://www.youtube.com/watch?v=IfcCop8dqzM

Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

1. Що відноситься до додаткового обладнання автомобіля?
2. Як працює лебідка автомобіля?
3. Як працює механізм підйому платформи?
4. з чого складаються замки дверцят?


2. Опрацюйте за підручником    https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7    тему: "Призначення, будова та робота спеціального обладнання.", та за посиланням: 




Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:


1. Що відноситься до спеціального обладнання автомобіля?
2. Чим відрізняються причепи та напівпричепи?
3. Яку особливість мают контейнеровози?
4. З чого складаються причепи?


Завдання на 9 - 12 червня 2020р.

1.Виконайте "ЛПР №5  Будова та робота електронних систем безпеки та систем підвищення комфорту керування автомобілем. " 

Мета роботи: вивчити призначення, будову, конструктивні елементи, особливості функціонування та перспективи розвитку інформаційних контрольнодіагностичних систем (ІКДС) автомобілів. 
Зміст роботи 

Вивчити: 
– призначення і структуру ІКДС; 
– засоби відображення інформації; 
– системи забезпечення зв’язку;
 – вбудовані засоби діагностування. 
Звіт:
Записати: 
– модель автомобіля та загальну характеристику ІКДС; 
– склад бортової ІКДС та її функціональні можливості;
– характеристику вбудованих засобів діагностування та використовуваного контролера зв’язку; – бортові засоби телематики. 

Накреслити: 
– блок-схему ІКДС;
 – схему системи внутрішнього зв’язку;
 – блок-схему інформаційної панелі.


Домашнє завдання: складіть звіт


2. Опрацюйте за підручником 1   тему: "Методи діагностики, прилади та обладнання для діагностування автомобілів", §2.1 стор.43 


Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

1. Які способи діагностики бувають?
2. Які діагностичні прилади встановлюються на автомобілі?
3. Які ви знаєть стаціонарні діагностичні комплекси?
4. Назвіть види діагностики.



Завдання на  15 - 19  червня 2020р.


1. Опрацюйте за підручником 1   тему: "Діагностика технічного стану  двигуна.", §2.2 стор.49 


Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

1. Як діагностують КШМ та ГРМ?
2. Як діагностують систему змащування двигуна?
3. Як діагностують систему охолодження двигуна?
4. Як визначають стан системи живлення карбюраторного двигуна? дизеля?


Завдання на  22 - 26   червня 2020р.

1. Опрацюйте за підручником 1   тему: "Діагностика технічного стану  електрообладнання.", §2.7 стор.101 


Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

1. Як діагностують акумуляторні батареї?
2.  Як діагностують генератори та реле регулятори?
3.  Як діагностують систему запалювання?
4.  Як діагностують стартери?
5.  Як діагностують систему освітлення та сигналізації7



2. Опрацюйте за підручником 1   тему: "Діагностика технічного стану   трансмісії, ходової частини, кузова, додаткового та спеціального обладнання. ", §2.3 - 2.6 стор.84 


Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:

1. Як діагностують зчеплення?
2.  Як діагностують коробки зміни передач та роздаваліні коробки?
3.  Як діагностують карданні передачи, ШРКШ?
4.  Як діагностують підвіску?
5.  Як діагностують механізми керування?


Коментарі

Популярні публікації