05/19 Спецтехнологія
Підручник за посиланням:
https://drive.google.com/open?id=1kWMmmMLT8wKo4gqUDNwGZ9HIyw3h_jk7
Завдання на 16 березня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал зтеми "Порядок прийому і здачі зміни" .
Домашнє завдання: складіть інструкцію для працівника СТО при сдачі зміни.
Послідовність дій: Кожен робітник на своїй ділянці повинен:
1) стежити за чистотою обладнання і свого робочого місця; всі металеві частини обладнання витирати до блиску чистою ганчіркою (іноді змоченою чистим гасом або маслом, залежно від обставин);
2) стежити за справністю всіх агрегатів і, якщо один з них не в порядку або потребує ремонту, при здачі зміни докладно про це інформувати приймає зміну;
3) повідомляти приймає зміну про всі зміни в режимі роботи, що мали місце протягом зміни, і про всіх розпорядженнях, отриманих від керівників заводу та від майстра, що стосуються режиму роботи і експлуатації устаткування;
4) повідомляти приймає зміну про кількість працюючих агрегатів та обладнання.
5) акуратно вести за встановленою формою журнал, наявний у робочого місця.
Завдання на 17 березня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Вимоги технічної і технологічної документації"
Технічна документація при проведенні то та ремонту
Ця документація визначає порядок проведення технічного обслуговування і ремонту дорожніх транспортних засобів і розповсюджується на юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють експлуатацію, технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів (за винятком тролейбусів, мопедів і мотоциклів) незалежно від форм власності.
Мета технічного обслуговування і ремонту – підтримування дорожніх транспортних засобів у технічно справному стані та належному зовнішньому вигляді, забезпечення надійності, економічності, безпеки руху та екологічної безпеки.
У цій документації наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: дорожній транспортний засіб (ДТЗ) - транспортний засіб, призначений для експлуатації переважно на автомобільних дорогах загального користування усіх категорій і сконструйований згідно з їхніми нормами;
технічне обслуговування (ТО) - комплекс операцій чи операція щодо підтримки роботоздатності або справності виробу під час використання за призначенням, зберігання та транспортування;
система технічного обслуговування та ремонту техніки - сукупність взаємопов'язаних засобів, документації технічного обслуговування і ремонту та виконавців, які потрібні для підтримування і відновлення якості виробів, що входять у цю систему;
періодичність технічного обслуговування (ремонту) - інтервал часу чи напрацювання між даним видом технічного обслуговування (ремонту) і наступним таким же видом або іншим більшої складності;
напрацювання - тривалість або обсяг роботи виробу. Напрацювання може бути як неперервною величиною (тривалість роботи в годинах, кілометрах пробігу і т.ін.), так і цілочисельною величиною (число робочих циклів, пусків і т.ін.);
підготовка до продажу - комплекс операцій чи операція щодо виявлення та усунення усіх несправностей, які виникли в процесі транспортування і зберігання ДТЗ та підготовки їх до використання;
сезонне технічне обслуговування - технічне обслуговування, яке виконується для підготовки виробу до використання в осінньо-зимових чи весняно-літніх умовах;
трудомісткість технічного обслуговування (ремонту) - трудовитрати на проведення одного технічного обслуговування (ремонту) даного виду;
фірмове обслуговування - метод виконання технічного обслуговування підприємством-виробником;
технічний стан - сукупність схильних до зміни в процесі виробництва чи експлуатації якостей виробу, яка характеризується в певний момент часу ознаками, встановленими технічною документацією на цей виріб;
справний стан (справність) - стан виробу, який відповідає усім вимогам нормативно-технічної і (або) конструкторської документації;
ремонт - комплекс операцій щодо відновлення справності або роботоздатності виробів та відновлення ресурсів виробів чи їх складових частин;
роботоздатний стан (роботоздатність) - стан виробу, в якому значення усіх параметрів, які характеризують здатність виконувати задані функції, відповідають вимогам нормативно-технічної і (або) конструкторської документації;
поточний ремонт (ПР) - ремонт, який виконується для забезпечення або відновлення роботоздатності виробу і полягає в заміні і (або) відновленні окремих частин (може виконуватись заявочно або за результатами діагностування агрегатним, знеособленим та іншими методами);
капітальний ремонт (КР) - ремонт, який виконується для відновлення справності та повного або близького до повного відновлення ресурсу виробу із заміною чи відновленням будь-яких частин, у тому числі базових;
ресурс - сумарне напрацювання виробу з початку його експлуатації чи поновлення експлуатації після ремонту певного виду до переходу в граничний стан;
граничний стан - стан виробу, коли його подальше застосування за призначенням недопустиме чи недоцільне або відновлення його справного чи роботоздатного стану неможливе чи недоцільне.
Система технічного обслуговування та ремонту ДТЗ Система технічного обслуговування та ремонту ДТЗ передбачає:
підготовку до продажу;
технічне обслуговування в період обкатки;
щоденне обслуговування;
перше технічне обслуговування (ТО-1);
друге технічне обслуговування (ТО-2);
сезонне технічне обслуговування;
поточний ремонт;
капітальний ремонт;
технічне обслуговування під час консервації ДТЗ;
технічне обслуговування та ремонт ДТЗ на лінії.
Підготовка до продажу здійснюється торговельною організацією з метою уведення ДТЗ в експлуатацію. Вона виконується на спеціалізованих пунктах чи підприємствах, які реалізують продукцію та здійснюють фірмове обслуговування. У разі відсутності сервісного обслуговування підготовку ДТЗ до експлуатації здійснює покупець.
Перелік та обсяг робіт з підготовки до продажу встановлюється виробником і наводиться у сервісній документації ДТЗ. Підготовка до продажу обов'язково містить такі роботи, як зняття з консервації, очищення, регулювання, заправлення, змащування, кріплення, а також перевірку комплектності та роботоздатності.
Перелік та обсяг робіт технічного обслуговування в період обкатки ДТЗ встановлюється виробником і наводиться у сервісній документації.
Щоденне обслуговування проводиться після роботи з метою підготовки ДТЗ до подальшої експлуатації. Воно передбачає:
перевірку технічного стану;
виконання робіт щодо підтримування належного зовнішнього
вигляду;
заправлення експлуатаційними рідинами;
усунення виявлених несправностей;
санітарну обробку ДТЗ.
Прибирально-мийні роботи виконуються за потребою, але обов'язково перед технічним обслуговуванням чи ремонтом.
Оброблення кузовів автомобілів спеціального призначення здійснюється відповідно до вимог та інструкцій на перевезення даного виду вантажів.
Перевірка технічного стану здійснюється щоденно відповідним технічним персоналом після повернення ДТЗ на місце постійної стоянки, а також водієм перед виїздом на лінію та під час зміни водіїв на лінії. Якщо ДТЗ експлуатуються без повернення в кінці робочого дня на місце постійної стоянки, перевірка їх технічного стану проводиться водієм щодня перед початком роботи.
Технічне обслуговування ДТЗ виконується у планово-обов'язковому порядку, включаючи визначений цим документом та інструкціями виробників перелік обов'язкових робіт.
Щоденне обслуговування, технічне обслуговування та сезонне технічне обслуговування ДТЗ не належать до реконструкції, модернізації, технічного переозброєння та інших видів поліпшення ДТЗ.
Перше технічне обслуговування рекомендується здійснювати з періодичністю згідно з таблицею 1.
Таблиця 1. Періодичність технічного обслуговування дорожніх транспортних засобів
Тип ДТЗ
|
Періодичність видів технічного обслуговування, км
| ||
ЩО
|
ТО - 1
|
ТО - 2
| |
Автомобілі легкові, автобуси
|
Один раз на робочу добу незалежно від кількості робочих змін
|
5000
|
20000
|
Автомобілі вантажні, автобуси на базі вантажних автомобілів або з використанням їх базових агрегатів, автомобілі повноприводні, причепи і напівпричепи
|
4000
|
16000
|
Примітка. Якщо визначена в таблиці 1 періодичність обслуговування відрізняється від періодичності, визначеної документацією заводу-виробника, слід керуватися документацією заводу-виробника.
Домашнє завдання: Складіть таблицю ТО на 5 автомобілів на рік при умовах 2 легкових авто мають пробіги 10000 та 50000 км пробігу, та 3 вантажних з пробігами 5000, 15000. 18000 км пробігу.
Завдання на 19 березня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Можливі несправності в
роботі устаткування і пристосувань" за підручником § 1.4.1.
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1). Яке підйомно-оглядове й транспортувальне обладнання застосовується для виконання ТО та ремонту автомобілів?
2). Яке обладнання використовується для мащення та заправляння автомобілів?
3). Які найбільш поширені несправность виникають у обладнання та інструмента, як запобігти передчасному пошкодженню обладнання?
Завдання на 20 березня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Правила роботи з інструментами і пристосуваннями" за підручником § 1.6 .
Домашнє завдання: Питання до тематичної атестації:
1. Що таке автомобіль?
2. За якими ознаками класифікуються автомобілі?
3. Що таке технічна характеристика автомобіля та які показники входять до неї?
4.Які бувають компонування легкових і вантажних автомобілів?
5. Які основні функціональні властивості автомобіля?
6. Від чого залежить надійність автомобіля?
7. Які показники довговічності автомобіля?
8. У чому полягає технічне обслуговування автомобіля?
9. Які роботи виконуються під час ТО-2?
10.Яке обладнання використовується для мащення та заправляння автомобілів?
11. У чому полягає діагностування технічного стану автомобіля?
12. Які є засоби діагностування?
13. Які основні правила безпеки праці під час ТО й ремонту автомобілів?
14. Які правила роботи з акумуляторними батареями?
15. У чому полягає щоденне технічне обслуговування автомобіля?
16. Які роботи виконуються під час ЩТО?
17. Які роботи виконуються під час ТО-1?
18. Які методи організації робіт з ТО автомобілів застосовуються в АТП?
19. Яке обладнання використовується для виконання прибирально-мийних робіт?
20. Що таке поточний і капітальний ремонти автомобіля?
2. Опрацюйте матеріал з теми "Загальна будова автомобілів" за підручником § 1.1, 1.2 .
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. З яких основних агрегатів складається будь-який автомобіль?
2. Яке призначення двигуна?
3. Які агрегати й механізми входять до складу шасі?
4. Які механізми входять до складу трансмісії?
5. Яке призначення зчеплення й коробки передач?
6. Яке призначення карданної та головної передач?
7. Яке призначення диференціала й півосей?
8. З чого складається ходова частина автомобіля?
9. Які механізми керування автомобілем?
10. Яке призначення рульового керування?
11. Які функції виконує гальмова система?
Завдання на 24 березня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Призначення, класифікація, загальна будова двигуна" за підручником § 2.1.
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Призначення двигуна.
2) Яку загальну будову має двигун внутрішнього згоряння?
3) Розкажіть призначення механізмів двигуна. його систем.
Завдання на 27 березня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Основні поняття та визначення" за підручником § 2.1.
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Що таке верхня мертва точка? нижня мертва точка?
2) Що називається ходом поршня? такт?
3) Як вирахувати літраж двигуна?
4) Що таке ступінь стиснення, як її вирахувати?
5) Розпишіть куди розподіляється теплота, що виділяється під час згоряння палива?
6) Як зменшити втрати теплоти?
2. Опрацюйте матеріал з теми "Організація ТО автомобілів" за посиланнями та дайте відповіді на запитання.
Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A9%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B5_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B5_%D0%BE%D0%B1%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%88%D0%B5_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B5_%D0%BE%D0%B1%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
Посилання3: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%B5_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B5_%D0%BE%D0%B1%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%8F
Посилання4: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%8F_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BE%D0%B1%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Які роботи виконують під час проведення щоденного ТО? ТО-1? ТО-2?
2) Де проводять роботи ТО?
3) Які форми проведення робіт ТО?
4) Яке обладнання використовується під час ТО?
Завдання на 30 березня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Види ТО та ремонту, методи організації, періодичність" за підручником §1.4, 1.5, 1.7.
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Що називається технічним обслуговуванням?
2) Що таке ремонт?
3) Які види ремонту існують?
4) Чим відрізняється капітальний ремонт від поточного?
5) Що таке діагностування?
6) Які види діагностування бувають?
7) Коли продять ТО та діагностування?
8) Як визначити небхідність ремонта?
9) Назвіть роботи щоденного ТО.
2. Опрацюйте матеріал з теми "Кривошипно - шатуний механізм . Можливі неполадки, їх усунення. Роботи ТО, методи та способи ремонту." за підручником §2.2, 2.6 (стор. 78-79) та посиланням.
Посилання1: https://www.youtube.com/watch?v=UULd1doxxQo
Посилання 2: https://www.youtube.com/watch?v=6OWgF3V7lEY
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Які деталі входять до складу кривошипно-шатунного механізма?
2) Які деталі відносяться до кривошипної групи? до поршневої?
3) Для чого призначена поршнева група? кривошипна група?
4) Які несправності можуть виникати в КШМ?
5) Як діагностують стан КШМ?
6) Як відновлюється поршнева група?
7) Розкажіть способи відновлення деталей кривошипної групи.
Завдання на 31 березня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Механізм газорозподілу. Можливі неполадки, їх усунення" за підручником §2.3, 2.6(стор. 80-82) та за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=1xZH03MTPW8
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Розкажіть, як класифікується ГРМ?
2) З яких деталей складається ГРМ з верхнім розміщенням розподільного вала?
3) З яких деталей складається ГРМ з нижнім розміщенням розподільного вала?
4) Яке передаточне відношення між колінчатим та розподільним валами?
5) Які несправності можуть виникати під час роботи ГРМ?
2. Опрацюйте матеріал з теми "Роботи ТО, методи та способи ремонту" за підручником §2.6 (стор. 80-82).
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Назвіть регламентні роботи ТО ГРМ.
2) Як відрегулювати тепловий зазор між клапаном та коромислом?
3) Як замінити пас привода ГРМ?
4) Через скільки кілометрів пробігу треба замінювати пас ГРМ?
3. Опрацюйте матеріал з теми "Система охолодження. Можливі неполадки, їх усунення. Роботи ТО, методи та способи ремонту" за підручником §2.4, 2.6(стор. 82-85) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=ubFAvBBAI_Q
2. https://www.youtube.com/watch?v=ULXUJ2pvbec
3. https://www.youtube.com/watch?v=0swgbqh-RkU
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) З яких приладів складається система охолодження?
2) Що значить циркуляція по малому колу? по великому колу?
3) Які несправності виникають під час роботи?
4) Які роботи ТО виконують під час щоденного ТО? Які при ТО-1? які при ТО-2?
5) Розкажіть послідовність промивання системи охолодження?
4. Опрацюйте матеріал з теми "Система мащення. Можливі неполадки, їх усунення. Роботи ТО, методи та способи ремонту" за підручником §2.5, 2.6(стор. 85-87) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=y8ibM6sgtfg
2. https://www.youtube.com/watch?v=ktU8y9ydchs
3. https://www.youtube.com/watch?v=PSC0ag-Ae2c
4. https://www.youtube.com/watch?v=ow3G0PTm6SU
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) З яких приладів складається система змащування двигуна?
2) Яким чином змащуються різні деталі двигуна?
3) Розшифруйте марки оливи: М 8/14з Г1; М 8 В1; М 16 Г2.
4) Які несправності виникають в системі змащення?
5) Назвіть роботи ТО які виконуються під час щоденного ТО? під час ТО-1? під час ТО-2?
6) Розкажіть послідовність заміни оливи та фільтра.
5. Опрацюйте матеріал з теми "Система живлення карбюраторних двигунів. Можливі неполадки, їх усунення" за підручником §2.7, 2.11 та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=f_vNi4O7idE
2. https://www.youtube.com/watch?v=A3_P0ilQGOo
3. https://www.youtube.com/watch?v=DgUrxy9V4HI
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) З яких приладів складається система живлення карбюраторного двигуна?
2) Які несправності можуть виникати у системи живлення?
3) Назвіть роботи ТО системи живлення.
4) З яких основних систем складається карбюратор?
5) Як перевірити рівень поплавцевої камери в різних карбюраторах?
Завдання на 2 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Роботи ТО, методи та способи ремонту системи живлення." за підручником §2.11
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Які основні несправності виникають в системі живлення?
2) Назвіть ознаки несправностей.
3) Які роботи ТО проводяться?
4) Як ремонтують паливний бак?
5) Розкажіть процес відновлення карбюратора, бензонасоса.
6) Які правила безпеки треба враховувати при виконанні робіт?
Завдання на 3 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Система запалювання. Можливі неполадки, їх усунення. Роботи ТО, методи та способи ремонту." за підручником §3.2, 3.5 (стор. 218-220) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=9PckCXOTanI
2. https://www.youtube.com/watch?v=2D-Jwsew9GY&list=PLhrt8WYeOEGn-VPusqbSp9pn5sZMy1hQ5&index=6
3. https://www.youtube.com/watch?v=eyyzgZ8R7UQ&list=PLhrt8WYeOEGn-VPusqbSp9pn5sZMy1hQ5&index=10
4. https://www.youtube.com/watch?v=ISd5L9gikqk
5. https://www.youtube.com/watch?v=bFOqnanhlpc
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Яку будову має запалювання?
2) Які системи запалювання існують?
3) Які несправності можуть виникати в системах запалювання?
4) Назвіть роботи ТО систем запалювання.
5) Як відновитми працездатність запалювання?
2. Опрацюйте матеріал з теми "Електрообладнання автомобіля. Можливі неполадки, їх усунення. " за підручником §3.1,3.3, 3.4 3.5 (стор. 213-217, 220-226) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=6jo4wR7tH94
2. https://www.youtube.com/watch?v=sDkrcpprawI
3. https://www.youtube.com/watch?v=HmcOk2BUtoA
4. https://www.youtube.com/watch?v=zlnl3Wq69Bg
5. https://www.youtube.com/watch?v=XPyY85t6Vdo
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) На які групи полділяється електрообладнання?
2) Яку будову має акумуляторна батарея?
3) Розшифруйте марку 6ТСТ - 120ЕМСЗ 12V.
4) Яку будову має генератор змінного струму?
5) З яких частин складається стартер?
6) Які несправності можуть виникать в електрообладнанні?
Завдання на 6 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Електрообладнання автомобіля. Можливі неполадки. їх усунення. " за підручником § 3.5 (стор. 213-217, 220-226) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=PmlG5P89KrU
2. https://www.youtube.com/watch?v=tCcVrvwIV38
3. https://www.youtube.com/watch?v=cN9SvlV3p3I
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Які роботи ТО виконують в електрообладнанні?
2) Розкажіть правила приготування електроліта, його заміна.
3) Як відновлюють працездатність стартера?
4) Для чого призначений ареометр? нагрузочна вилка?
5) Які работи по ремонту генератора можуть виконуватися?
2. Опрацюйте матеріал з теми "Роботи ТО, методи та способи ремонту електрообладнання автомобіля."
Діагностика
Бортовий комп'ютер автомобіля фіксує всі неполадки або збої в роботі систем транспорту. Однак вважати цю інформацію можна тільки за допомогою спеціальних сканерів. Спочатку майстер вивчає зовнішні прояви неполадок, фіксує їх. Потім він підключає спеціальне обладнання до систем, які дають явні збої, тестує їх, визначаючи причини несправності.
Діагност бачить на екрані сканера дані про стан електрообладнання. Професійні сканери дозволяють простежити за функціонуванням будь-якого вузла автомобіля під час його роботи. Так визначаються приховані неполадки, які проявляються тільки в деяких режимах роботи системи і вимагають ремонту.
Після комплексної комп'ютерної діагностики діагност дає висновок про саму проблему і пропонує варіанти її усунення: ремонт, заміна деталей, датчиків, промивка дросельного вузла, форсунок інжектора та інше.
В рамках технічного обслуговування електроніки машини проводяться такі види робіт:
• діагностика електронних систем: тестуються всі блоки управління, при виявленні проблем неполадки усуваються;
• обслуговування акумуляторів: тестування акумуляторів на готовність до роботи в зимовий період, заміна і утилізація відпрацьованого акумулятора;
• ремонт і технічне обслуговування систем «старт-стоп»: усунення всіх видів неполадок, в тому числі при повному виході системи з ладу.
Ремонт електрообладнання автомобіля: основні види
Сучасний автомобільний ринок пропонує нові моделі машин зі складною системою електричних вузлів. Чим складніше система, тим більше можливостей вона дає водієві. Працівники СТО «Бош Авто Сервіс» в Києві та інших містах виконують такі роботи з електрообладнанням:
• діагностика і ремонт електронної системи гідропідсилювача керма;
• скидання тимчасових сервісних інтервалів;
• перевірка, заміна реле, запобіжників;
• заміна контролерів, які відповідають за роботу трансмісії, силової установки;
• відновлення системи електронного уприскування палива;
• виявлення, скидання помилок бортового комп'ютера.
1. Розбірка та дефектація агрегатів електрообладнання
Перед розбиранням агрегати електропостачання очищують механічним способом.
При розбірці деталі генераторів та стартерів (транзистори, конденсатори, реле, пластмасові деталі) потребують дбайливого ставлення. Тому при ремонті агрегатів електропостачання повинні бути створені умови, які забезпечують повну збереженність ремонтного фонду шляхом створення спеціальної тари, стелажів.
Спосіб мийки, миючі засоби та помивочне обладнання обираються із врахуванням вимог до якості мийки агрегатів та особливостей конструкції деяких вузлів, які мають електричні обмотки та деталі з ізоляційних матеріалів. Транзистори, діоди, резистори, конденсатори мийці не підлягають.
Для забезпечення повного очищення корпусів генераторів та стартерів і деталей з чорних та кольорових металів застосовується багатостадійна мийка високоефективними миючими засобами. Для мийки дрібних деталей, що сильно забруднені смолистими відкладеннями, доцільно застосовувати ванни з ультразвуковими генераторами.
Деталі, що мають обмотки, після миття перед дефектацією просушують в сушильних шафах при температурі 90 – 100 °С на протязі 3–4 годин із застосуванням вентиляції.
Дефектація деталей виконується кваліфікованими спеціалістами. Особливу увагу приділяють перевірці деталей, що мають обмотки, за допомогою приладів, які дозволяють перевірити їх цілісність.
В деталях агрегатів електропостачання та приладів електрообладнання можуть виникати слідуючи дефекти:
- обриви з’єднань в місцях пайки та порушення ізоляції від механічного впливу;
- руйнування ізоляції, підгоряння контактів, обриви обмоток в місцях пайки;
- пробої транзисторів та діодів від впливу надлишкового електричного струму.
Дефекти деталей у рухомих з’єднаннях типу вал – підшипник, обриви проводів в пошкодженнях обмоток, які виникли внаслідок механічного впливу, усуваються пайкою, наплавкою, гальванічним нарощуванням металу, зварюванням, механічною обробкою різанням та пластичним деформуванням.
Обмотки генераторів, стартерів, котушок, які мають дефекти, що виникли внаслідок дії електричного струму, замінюються новими.
Після відновлення обмоток якорів та башмаків вони підлягають контролю на відповідність параметрів, вказаних в ТУ.
Відновленні деталі поступають на комплектування, збірку та пофарбування агрегатів. Пофарбування корпусів агрегатів електрообладнання виконується чорною фарбою.
Після пофарбування агрегати та прилади випробовуються та здаються на склад.
2. Ремонт акумуляторних батарей
2.1 Технічна характеристика акумуляторних батарей
На автомобілях КамАЗ встановлюють дві послідовно з’єднані свинцевокислі стартерні акумуляторні батареї 6СТ-190ТР або 6СТ-190ТМ.
Технічна характеристика блока живлення системи електропостачання автомобілей КамАЗ:
- номінальна напруга акумуляторної батареї 12 В;
- номінальна ємність її при температурі електроліту (25+2)˚С у 20-ти годинному режимі розряду силою струму 9,5А – 190А*год., в 10-годинному режимі розряду силою струму 17А-170А*год.;
- маса акумуляторної батареї без електроліту 5,2 кг, з електролітом-7,1 кг.
На площадці міжелементного з’єднання між третім та четвертим акумуляторами вказуються тип акумуляторної батареї, рік та місяць її випуску, номера технічних умов, яким вона відповідає та товарний знак заводу-виготовника.
При дотриманні правил експлуатації та обслуговування гарантійні строки акумуляторних батарей складають 18 міс. з моменту вводу їх в експлуатацію при пробігу не більше 60000 км. В період гарантійного строку на акумуляторні батареї, що вийшли з ладу, складається акт-рекламація.
Акумулятори зібрані з блоків негативних пластин 1,9 мм та позитивних пластин товщиною 2,3 мм. Пластини виготовлені розміром 135,5*143,0 мм. Для запобігання короткого замикання між пластинами встановлені сепаратори. Сепаратори батарей 6СТ-190ТР виготовлені з міпору, а батарей 6СТ-190ТМ – з міпласту. Шість блоків пластин розміщені у термопластовому блоці.
2.2 Несправності акумуляторних батарей та способи їх усунення
Під час експлуатації та зберігання акумуляторних батарей можуть виникнути слідуючі несправності: тріщини в заливочній мастиці та її відшарування, зруйнування та знос клемних виводів та перемичок, сульфатація пластин, збільшений саморозряд, поява незаряджених акумуляторів, коротке замикання всередині акумуляторів, порушення електричного ланцюга акумуляторної батареї, тріщини в моноблоках, баках та кришках акумуляторів.
Тріщини в заливній мастиці та відшарування її від кришок акумуляторів та стінок моноблоку утворюються при довготривалій експлуатації акумуляторної батареї внаслідок природнього старіння мастики, порушення правил зберігання батарей при низьких температурах повітря, випадкових ударах.
Невеликі тріщини в мастиці усувають за допомогою електричного паяльника зі спеціальними насадками. Відкритим полум’ям при цьому користуватись категорично заборонено.
Якщо в мастиці є глибокі тріщини та відшарування від стінок моноблоку, то стара мастика видиляється та поверхня батарей заливається новою розплавленою мастикою. Мастика розплавлюється в мастиковарці на електричній плиті. Температура розплавленої мастики БР-20 та БРТ-1 повинна бути 220…230˚С.
Заливку батарей мастикою проводять вручну за допомогою спеціального ковшу з відтягнутим носиком. Пред заливкою мастики поверхня батарей очищується за допомогою ганчір’я, що змочена в розчині кальцинованої соди та протирається насухо. Після заливки поверхня, залита мастикою, вирівнюється нагрітим паяльником з насадкою, надлишки видаляються ножем.
Зношені або пошкоджені конусні полюсні виводи наплавлюються за допомогою вугільного електроду із застосуванням шаблонів. В якості джерела струму може використовуватись батарея напругою 12В або понижуючий трансформатор з вихідною напругою 12 В. Один провід від батареї приєднується до шаблону, другий – до вугільного електроду.
Полюсні виводи та премички можуть відливатись в спеціальних формах. Матеріалом для відливки можуть бути свинцеві деталі непридатних акумуляторних батарей. Акумуляторні батареї з глибокосульфатованими пластинами не ремонтують.
Недозаряджені акумулятори слід заряджати окремо. Зарядка проводиться на протязі 3 – 4 год тим же струмом і по тим самим правилам, що і зарядка батареї.
При короткому замиканні та порушенні електричного зв’язку однієї або декількох банок акумуляторної батареї проводиться розборка несправного акумулятора для усунення несправностей.
Підготовка АКБ до розбирання полягає в очищенні, зовнішньому огляді, розрядці та зливі електроліта. Розряджають батарею силою струму, що дорівнює 1/10 її ємності до напруги 1,7 – 1,75 В на кожному акумуляторі. АКБ повинна бути розряджена тому, що під дією кисню повітря активна маса негативно заряджених пластин руйнується.
2.3 Розборка акумуляторних батарей
Розборка акумуляторних батарей або окремих несправних акумуляторів проводиться в слідуючій послідовності:
- від’єднуються від виводних штирів міжелементні з’єднання за допомогою трубчатих свердл, якими висвердлюють кільцеву канавку;
- нагрітою лопаткою видаляють мастику після попереднього її прогріву під нагрівальним ковпаком;
- знімають кришки АКБ за допомогою зйомників;
- видаляють блоки пластин за допомогою захватів;
- блоки роз’єднують на полублоки та промиваються в проточній воді;
- промиваються пластмасові сепаратори при відсутності в них пошкоджень;
- промиваються банки АКБ та перевіряється їх цілісність.
Після дефектації деталей АКБ непридатні пластини замінюють новими.
Баретки, міжелементні з’єднання та виводні штирі виготовлені із свинцю. При розборці АКБ вони пошкоджуюються, тому їх виготовлюють заново з відливкою у форми.
Після заміни або виготовлення деталі потрапляють на комплектування та збірку АКБ.
2.4 Збірка акумуляторних батарей
Технічний процес збірки АКБ включає в себе слідуючі операції:
Мал.1. Збірка пластин акумулятора в полублоки за допомогою пристосування:
1 – пластина позитивного або негативного полублока; 2 – полублок; 3 – клемми; 4 – електропаяльник; 5 – свинцева присадочна проволока; 6 – гребінка для встановлення вушок пластин; 7 – пристосуванння для збірки полублоків
збірку пластин в полублоки – окремо збираються негативні та позитивні пластини; для цього пластини встановлюються в пристосування; на вушка пластин надівають баретки та заливаються свинцем, мал. 1. У негативних полублоках кількість пластин на одну більше, ніж у позитивних полублоках;
- збірку блоків з полублоків;
- полублоки збирають таким чином, щоб кожна позитивна пластина була розташована між двома негативними.
- Від середини блока між пластинами вставляються сепаратори таким чином, щоб ребра були обернені до позитивних пластин.
- Блоки пластин затискаються в пристосуванні як показано на мал. 2 та встановлюються в банки.
-
Мал. 2. Пристосування для стискання блоків пластин акумулятора:
1 – основа пристосування; 2 – нерухомий упор; 3 – блок пластин акумулятора;
4 – рухомий упор; 5 – стяжний гвинт
Кожен акумулятор закривається кришкою. Між кришкою та стінкою банки вкладається асбестовий шнур, який запобігає від попадання розплавленої мастики всередину банки при її заливанні. Електричний ланцюг перевіряється вольтметром на відсутність короткого замикання між пластинами.
Пространство між кришками та банкою акумуляторів заливається мастикою, яка являє собою суміш 75% нафтового бітуму №5 і 25% авіаційного або машинного мастила. Температура нагріву бітуму 170…180˚С.
На штирі, що з’єднують акумулятори, надягаються та приварюються міжелементні з’єднання. Вивідні затискачі батареї наплавлюються розплавленим свинцем за допомогою шаблонів. Співвідношення малого та великого діаметрів конусів затискача повинна відповідати 1:9.
2.5 Підготовка акумуляторних батарей до роботи
Після збірки АКБ підготовлюються до роботи. Підготовка полягає в приготуванні електроліту, заправці його в батареї і зарядці.
Мал.3. Перевірка щільності електроліту в акумуляторній батареї:1 – скляний циліндр для забору електроліта; 2 – заливна горловина кришки акумулятора; 3 – электроліт; 4 – покази щільності електроліту на стрижні поплавка ареометра
Електроліт потрібної щільності для експлуатації автомобілів в різних районах з різним температурним діапазоном виготовляється безпосередньо з кислоти щільністю 1,83 – 1,84 г./см. Враховуючи сильний розігрів розчину (до 80˚С та вище), більш зручно приготувати електроліт потрібної щільності із завчасно підготовленого розчину сірчаної кислоти щільністю 1,83 г./см або її розчину щільністю 1,40 г. /см. Щільність електроліту перевіряється кислотоміром, мал. 3.
Гумова груша кислотоміра стискається, його накінечник опускається в заливний отвір АКБ. При розжиманні у внутрішню порожнину скляного ціліндру набирається необхідна кількість електроліту, до всплиття ареометру, та по поділках визначається щільність електроліту.
Щільність електроліту залежить від температури, тому перед замірами слід визначити його температуру. Для того щоб отримати співставні результати у всіх розрахунках, щільність електроліту прийнято приводити до температури 15˚С.
Поправки при визначенні щільності електроліту в залежності від температури:
Температура електроліту, заливаємого в АКБ, повинна бути не вище 25˚С в умовах помірного клімату та не вище 30˚С у спекотних районах.
Порядок заливки електроліту слідуючий: вивертаються пробки із заливних горловин та електроліт заливається до тих пір, доки поверхня його не дотикнеться до нижнього торця тубусу заливної горловини.
Не раніше 20-ти хвилин і не пізніше 2-х годин після заливки електроліту перевіряють його щільність і рівень.
Рівень електроліту перевіряється так, як показано на мал. 4.
Мал. 4. Перевірка рівня электролита в акумуляторі: 1 – кришка акумулятора; 2 – повітряне пространство під кришкою; 3 – рівень електроліту; 4 – верхні краї пластин (запобіжна сітка)
Мал.5. Визначення напруги акумулятора навантажувальною вилкою: а – установка навантажувальної вилки на штирі акумулятора (навантажувальний опір не ввімкнено); б – перевірка напруги акумулятора під навантаженням; 1 – позитивний штирь акумулятора; 2 – негативний штирь акумулятора; 3 – контакт ланцюга вольтметра; 4 – пружина; 5 – вольтметр; 6 – навантажувальна вилка; 7 – напрямок установки навантажувальної вилки; 8 – напрямок дії сили руки при сжтисканні пружин для включення навантажувального опору; 9 – навантажувальний опір; 10 – контакт навантажувального опору зі штирем акумулятора.
Елекроліт повинен дотикатись нижнього кінця тубусу заливної горловини. Рівень електроліту можна перевірити за допомогою скляної трубки діаметром 5 – 6 мм. Для цього потрібно опустити трубку в заливну горловину акумулятора до упору в запобіжну сітку, закрити верхній кінець трубки великим пальцем, потім витягти її та визначити висоту стовпчика електроліта в трубці. Рівень електроліту повинен бути на 10 – 15 мм вище запобіжної сітки.
Якщо рівень буде нижче, то необхідно довести його до норми доливкою дистильованої води за допомогою гумової груши.
Щільність електроліту між банками не повинна відрізнятись більш ніж на 0,02 г./см. За необхідністю рівень електроліту вирівнюють доливкою електроліту щільністю 1,4 г/см або дистильованою водою. Стан АКБ можна перевірити за напругою акумуляторів під навантаженням. Для цього необхідно встановити навантажувальну вилку на штирі акумулятора, мал. 5. Після цього натиснути на рукоятку навантажувальної вилки та утримувати її в натиснутому станію напругу визначити за показами вольтметра. Так само визначаємо напругу і на інших акумуляторах. У всіх акмуляторів напруга повинна бути не нижче 1,7В.
Різниця в показах вольтметра під навантаженням дозволяється не більше 0,1В.
Табл. 2.Ступінь розрядженності акумуляторної батареї в залежності від навантаження
Напруга одного акумулятора, В |
1,7 – 1,8
|
1,6 – 1,7
|
1,5 – 1,6
|
1,4 – 1,5
|
1,3 – 1,4
|
Ступінь розрядженності, % |
0
|
25
|
50
|
75
|
100
|
2.6 Зарядка акумуляторних батарей
Зарядка акумуляторних батарей може проводитись при постійному струмі, постійній напрузі або комбінованим способом.
Способи з’єднання акумуляторних батарей при зарядці джерела показані на мал. 6.
Мал.6. Способ з’єднання акумуляторных батарей при їх зарядці: а – зарядка однієї акумуляторної батареї: 1 ,2 – клемми; б–з’єднання акумуляторних батарей при постійній напрузі; а – з’єднаня акумуляторних батарей при постійному зарядному струмі; г – з’єднання акумуляторних батарей при зарядці групами; А – амперметр; V – вольтметр; АКБ,…, АКБ п • – акумуляторі батареї; ВАК-12–15 – зарядний агрегат; п – кількість акумуляторных батарей в групі; т – кількість груп
При постійній напрузі U=const сила зарядного струму дорівнює: I=I1 + I2 +…In , де n – кількість акумуляторних батарей; I1 ,I2 ,…, In – сила зарядного струму 1, 2, …, n-й акумуляторної батареї.
При постійній силі зарядного струму напруга джерела струму повинна бути: Uз = U1 + U2 + … + Un .
При зарядці акумуляторних батарей групами визначаються:
- кількість АКБ в зарядній групі m:m = Uагр /Uз , де Uагр – напруга зарядного агрегата, В, Uз – напруга зарядки однієї акумуляторної батареї, В (14,4В);
- кількість зарядних груп nгр : nгр = Iагр /Iак. б , де Iагр – максимальна сила струму, віддаваєма генератором, А; Iак. б – сила зарядного струму акумуляторної батареї, А (1,75А);
- кількість одночасно заряджаємих акумуляторних батарей N: N = mn.
Акумуляторні батареї заряджаються від джерела постійного струму. Позитивний вивід акумуляторної батареї під’єднується до додатнього полюсу джерела струму, а негативний – до негативного. Зарядний струм встановлюється і підтримується на одному рівні реостатом. Величина зарядного струму складає 1/10 емності акумуляторної батареї. При емності акумуляторної батареї 170 А*год величина зарядного струму встановлюеться 17 А. Проходження електричного струму в зарядному ланцюгу контролюється амперметром.
Під час заряду щільнсть електроліту в акумуляторах поступово підвищується і тільки до кінця зарядки приймає постійне значення. Зарядка акумуляторної батареї продовжується до тих пір, доки щільність електроліту та напруга на виводах кожного акумулятору не буде постійною на протязі 2 – 3 годин при одночасному виділенні газу зі всіх акумуляторів.
Температура електроліту під час заряджання зростає, тому її необхідно контролювати. Якщо температура електроліту перевищує 45˚С, то величина зарядного струму зменшується наполовину або зарядка взагалі припиняється до охолодження електроліту до температури нижче 30 ˚С.
Щільність електроліту та напруга на акумуляторах вимірюється на початку зарядки через 2 – 3 години, а в кінці зарядки – через кожну годину.
Якщо щільність електроліту в кінці зарядки відрізняється від норми, то при підвищеній щільності в банки акумуляторів заливається дистильована вода, а при пониженій – розчин сірчаної кислоти, який повинен мати щільність 1,40 г. /см. У відремонтованої акумуляторної батареї напруга кожного акумулятора, виміряна навантажувальною вилкою Е – 107 із увімкненим опором на протязі 5 сек., повинно бути не менше 1,78 В.
Ремонтне підприємство гарантує строк роботи АКБ після ремонту для акумуляторів із сепараторами з міпласту або міпору 12 місяців при напрацюванні автомобіля не більше 25 тис. км., а для АКБ із подвійними сепараторами (із скловойлоку) – 16 місяців при напрацюванні автомобіля до 40 тис. км.
3. Ремонт та перевірка генераторів
3.1 Технічна характеристика генераторів
На автомобілях КамАЗ встановлений трьохфазний синхронний генератор змінного струму Г272 з незалежним електромагнітним збудженням та вмонтованим в кришку зі сторони контактних кілець кремнієвим випрямлячем. З 1980 року на автомобілях КамАЗ всіх моделей встановлюється генераторна установка Г273А.
Мал.7. Генераторна установка Г273А:
1 – шків генератора; 2 – вентилятор; 3 – передня кришка корпуса генератора; 4 – статор генератора; 5 – ротор; 6 – вал ротора; 7 – випрямляючий блок; 8 – задня кришка корпуса; 9 – контактні кольця якоря; 10 – кришка випрямляючого блока; 11 – підживлюючий опір; 12 – регулятор напруги Я-120М
Вона складається з трохфазного синхронного генератора з прямоточною вентиляцією, вмонтованого в генератор випрямляючого блоку та інтегрального регулятора напруги. Генератор двома лапами кріпиться до кронштейна у верхній передній частині двигуна, а третьою лапою – до натяжної планки та приводится до обертання двома клиновидними ременями.
Генератор типу Г273А з правим напрямком обертання зі сторони приводу має номінальну напругу 28 В та максимльну силу струму 28 А. Частота обертання ротора при струмі навантаження 10 А не більше 1550 об/хв, а при навантаженні 20 А – 2100 об/хв. Сила струму збудження не більше 3,4 А.
У випрямляючому блоці встановлені мідно-графітні щітки М1.
Регулятор напруги Я120АТ – виріб нерозбірний та ремонту не підлягає.
3.2 Несправності генераторів та способи їх усунення
При надходженні в ремонт генератор може мати різноманітні несправності. Можливі несправності генераторів покаізані в табл. 3.
Перед зняттям генератора з двигуна або перед його встановленням на двигун обов’ язково відключається акумуляторна батарея, тому як позитивна клемма (+) генратора знаходиться під напругою.
Для зняття генератора послаблюється стяжний болт опори кронштейна генератора, відкручується гайка шпильки кріплення генератора до кронштейну, вивертається болт кріплення генератора до стяжної планки.
При ремонті генераторів несправні та пошкоджені деталі замінюються новими.
3.3 Розбірка та ремонт генераторів
В технологічний процес розборки генратора входять слідуючі операції:
- вивертаються болти кріплення щіткотримача та знімається щіткотримач;
- вивертаються гвинти кріплення кришки шарікопідшипника;
- знімається кришка зі сторони контактних кілець разом зі статором;
- від’єднуються фазні виводи обмотки статора від виводів випрямляючого блоку та відокремлюється статор;
- відвертається гайка кріплення шківа для його зняття;
- знімаються шків, вентилятор, сегментна шпонка та втулка;
- за допомогою спеціального зйомника знімається кришка зі сторони приводу разом із шарикопідшипником та вентилятором; для цього використовуються різьбові отвори в кришці.
Деталі та вузли генератора після розборки діляться на дві групи: деталі без обмоток та з обмотками.
Деталі, які не мають обмоток, піддаються мийці розчином «Лабомід – 203 «.
Деталі, які мають обмотки, піддаються очищенню ветошшю, змоченою в бензині, продуваются стисненим повітрям та сушаться в сушильній шафі при температурі 90 … 100 ˚С на протязі 45 – 90 хв.
Табл.3
Зовнішні прояви несправностей | Ознаки | Спосіб усунення несправностей |
Амперметр показує розрядний струм при номінальній частоті обертанні колінчастого вала
Коливання струму навантаження
Надмірно великий зарядний струм
Підвищений шум при роботі генератора
Перегрів підшипника
| Послаблення натягу приводного ременя, забрудення контактних кілець
Знос або зависання щіток в щіткотримачах
Пробій випрямляючого
блока
Коротке замикання обмоток статора
Порушення контакту (обривання) в ланцюгу збудження або коротке замикання
Коротке замикання або обрив обмотки ротора
Несправний регулятор напруги
Поганий контакт в ланцюгу збудженя (знос або зависання щіток), просковзування ременів
Коротке замикання в щіточному вузлі генератора або в ланцюгу між генератором та регулятором
Несправний регулятор
Послаблення кріплення шківа
Зношення підшипника
Погнутий вентилятор генератора
Надмірний натяг ременя вентилятора
|
Відрегулювати натяг приводного ременя, протерти кільця салфеткою змоченою у бензині
Перевірити висоту щіток (висота 10 мм), при необхідності замінити щіткотримачі або щітки
Замінити випрямляючий блок
Замінити статор в сборі
Перевірити ланцюг на наявність обриву або короткого замикання та усунути несправність
Замінити ротор
Замінити регулятор
Прочистити щіткотримачі, перевірити пружини та розмір щіток (розмір не менше 10 мм)
Відрегулювати натяг ременів та кріплення генератора
Усунути замикання
Замінити регулятор
Підтягнути гайку шківа
Замінити підшипник
Погнуте місце випрямити
Відрегулювати натяг ременя вентилятора
|
Деталі та вузли генератора після розборки діляться на дві групи: деталі без обмоток та з обмотками.
Деталі, які не мають обмоток, піддаються мийці розчином «Лабомід – 203 «.
Деталі, які мають обмотки, піддаються очищенню ветошшю, змоченою в бензині, продуваются стисненим повітрям та сушаться в сушильній шафі при температурі 90 … 100 ˚С на протязі 45 – 90 хв.
Очищені вузли та деталі підлягають дефектуванню. Деталі, які мають механічні пошкодження, замінюються. Погнуті лопасті вентилятора правляться та рихтуються. Знос канавок шківа перевіряється встановленням в шків роликів діаметром 14 мм та контролем розмірів по виступах роликів. Розмір між виступами роликів повинен бути не менше 83,5 мм. Зношені посадочні отвори під підшипник в кришці зі сторони приводу розточуються і потім в них запресовують ремонтні кільця з внутрішнім діаметром, що дорівнює номінальному.
Справність обмотки збудження ротора перевіряється омметром або тестером. Значення опору повинно співпадати із вказаним в технічній характеристиці, якщо в обмотці немає короткозамкнених витків. Якщо в обмотці є обрив, то стрілка омметра не відхиляється.
Справність обмоток та надійність прилягання щіток в крнтактних кільцях перевіряється на стенді за схемою, мал. 8
При напрузі джерела живлення постійного струму 28 В, під’єднаного до вивідних кінців обмотки, величана споживаємого струму не повинна перевищувати значень, вказаних в технічній характеристиці генератора.
Мал. 8. Схема перевірки справності обмоток ротора надійност прилягання щітокдо контактних кілець на стенді:
1,2 – контрольні прилади стенда; 3 – реостат; 4 – випрямляючий блок генераторної установки; 5 – обмотка ротора; 6 – обмотка статора
Замикання обмотки збудження на «масу» визначається контрольною лампою під напругою 220 – 250В. Якщо на протязі хвилини лампочка не засвітиться, то ізоляція обмотки справна.
Обмотка статора перевіріяється окремо після розбірки генратора з від’єднаними від випрямляючого блоку виводами обмотки. Обрив у фазній обмотці статора визначається почерговим з’єднанням по дві фази до омметра або тестера чи через контрольну лампу до джерела струму напругою 12 – 30В. При справній обмотці покази омметра повинні відповідати значенням, вказаним в технічній характеристиці.
У випадку обриву якої-небудь з обмоток при з’єднанні її з виводами двох інших стрілка омметра або тестера не відхиляється (контрольна лампа не світиться).
Міжвиткове замикання обмотки статора перевіряється дефектоскопом моделі ПДО-1.
3.4 Збірка та перевірка генераторів
Збірка генератора проводиться в послідовності, оберненій до розбирання.
Після ремонту генератор встановлюють на двигун, при цьому регулюється натяг ременя вентилятора.
Регулювання натягу ременя приводу генератору проводиться в слідуюючий послідовності:
- середина гілки приводного ременя натискується із зусиллям 40 Н.
- мірною лінійкою заміряється величина прогину; він повинен бути не більше 15 – 22 мм при зусиллі 40 Н;
- затягуюються болти кріплення передної лапи генератора до кронштейну та болт кріплення генератора до натяжної планки.
При відхиленні величини прогину від вказаної, натяг ременя регулюється слідуючим чином: послаблюються болти кріплення передньої лапи до кронштейну, болти кріплення генератора до натяжної планки; натисканням руки або за допомогою ричагу відхилюється генератор в сторону натягання ременя до потрібної величини.
Справний генератор при роботі двигуна із середнью частотою обертання колінчастого валу повинен давати зарядний струм, сила якого зменшується по мірі відновлення зарядки АКБ. При справній та повністю зарядженій АКБ та відімкнених споживачах відсутність зарядного струму не свідчить о несправності генератора.
4. Ремонт та перевірка стартерів
4.1 Технічна характеристика стартерів
На автомобілях КамАЗ встановлююється стартер герметичного виконання типу СТ142Б.
Номінальна напруга стартера 24 В, напруга при гальмівному моменті 50 Н*м не більше 8В, напруга ввімкнення тягового реле 18 В, струм холостого ходу при напрузі 24 В не більше 13 А.
Струм при гальмівному моменті 500 Н*м не більше 800 А. Частота обертання холостого ходу 5500 – 6500 об/хв. Тиск щіткових пружин на щітки 17,5 – 20,5 Н. Висота щіток 19 – 20 мм.
Стартер, показаний на малюнку 9 складається з електродвигуна, механізму приводу та електомагнітного реле. Встановлюється ввін на картері маховика з лівої сторони двигуна.
Мал. 9. Стартер:
а – загальний вигляд; б – контроль зазора між шестернею та втулкою приводу при вимкненому стартері; в- те саме, при ввімкненому стартері; 1 – кришка зі сторони колектора; 2, 14, 17 – підшипники; 3 – траверса; 4 – перемичка; 5 – контактний болт; 6 – кришка реле; 7 – контактний диск; 8 – шток; 9 – реле з котушкою; 10 – кришка зі сторои приводу; 11 – вісь ричага; 12 – привід; 13 – шестерня приводу; 15 – втулка
4.2 Несправності стартерів та способи їх усунення
Стартери, що поступають в ремонт можуть мати слідуючи несправності: при ввімкненні стартер не працює; тягове реле не спрацьовує (нечутно характерного клацання); при ввімкненні стартера чути клацання тягового реле, що повторюється, та удари шестерен приводу об вінець маховика; чутно шум шестерен приводу; шестерня приводу систематично не входить в зачеплення з вінцем маховика при нормальній роботі реле; поламані зубці шестерен приводу.
Основні несправності стартера та способи їх усунення представлені в таблиці 4:
Можливі несправності стартерів, їх причини та способи їх усунення
Ознаки несправностей | Причини | Способи усунення несправностей |
При ввімкнені стартер не вмикається
При ввімкненні стартера не спрацьовує тягове реле
При ввімкненні стартера чутно клацання, що повторюється, тягового реле і удари шестерні приводу об вінець маховика
При ввімкненні стартера чутно шум шестерен приводу
Шетерня приводу не входить в зачеплення з вінцем маховика при нормальній роботі реле
Якір стартера обертається, але не провертає колінчастий вал
|
Коротке замикання або обрив втягуючої обмотки тягового реле
Обрив або відсутність контакту в ланцюгу живлення
Відсутність контакту між щітками та колектором
Не спрацьовує реле РС530
Обрив або коротке замикання обмотки реле РС530
Обрив втягуючої обмотки тягового реле
Несправний вимикач приладів і стартера
Ненадійний контакт ланцюга тягового реле стартера, порушено регулювання стартера
Несправна обмотка або контактне з’єднання реле РС530
Неправильне регулювання момента замикання контактів тягового реле
Забиті торці зубців шестерні приводу стартера або вінця маховика
Неправильне регулювання стартера
Несправний привід
Поламка зубців шестерен приводу або вінця маховика
|
Замінити тягове реле
Знайти пошкоджене місце та відновити контакт
Протерти колектор ганчіркою, змоченою у бензині, замінити щітки, замінити пружини щіток
Замінити реле РС530
Перемотати обмотку реле
Замінити тягове реле
Замінити вимикач
Усунути несправність в контактному з’єднанні
Замінити реле РС530, перемотати обмотку
Відрегулювати зазор між шестернею та упорною шайбою в момент ввімкнення стартера
Зачистити заусенці на зубцях, замінити вінець маховика або шестерню приводу стартера або відновити наплавкою зубці
Відрегулювати стартер
Замінити тягове реле
Замінити вінець маховика або шестерню приводу, відновити зубці шестерні пирводу або вінця маховика наплавкою
|
Для перевірки стартера на стенді та його ремонту стартер знімається з автомобіля. Для зняття стартера з автомобіля необхідно відключити «масу»; підняти кабіну; від’єднати провода, що підходять до тягового реле стартера; від’єднати клемму «маса» від стартера; вивернути гайку та три болти кріплення стартера та зняти стартер.
Після зняття стартер перевіряється на стенді. Схема перевірки генератора представлена на малюнку 10.
Мал. 10. Схема перевірки роботи стартера на стенді:
а – вимірювання крутного момента, розвиваємого стартером, б – перевірка величини споживаємого струму на холостому ходу та в режимі навантаження, 1 – динамометр,
2 – затискний пристрій шестерні стартера, 3 – опори кріплення корпуса стартера, 4 – шестерня, 5 – амперметр приладу, 6 – вмикач приладу, 7 – вольтметр, 8 – акумуляторна батарея
Перевірка стартера відбувається по слідуючим параметрам:
- частота обертання на холостому ходу;
- споживаємий струм на холостому ходу;
- значення струму та напруги при навантаженні.
Отримані параметри в процесі перевірки повинні відповідати даним, вказаних в технічній характеристиці стартера.
4.3 Розбірка та ремонт стартера
Для ремонта стартер розбирається. В технологічний процес розборки стартера входять слідуючи операції:
- відвертаються гайки на кришці реле і корпусі стартера;
- знімаються перемички між вивідним болтом тягового реле та обмоткою збуджувача;
- відвертаються гайки, що кріплять траверсу (на кришці реле зі сторони колектора);
- відгинаються замкові шайби;
- відвертаються болти та знімається кришка зі сторони колектора;
- відвертаються гвинти, що кріплять виводи обмоток та щітки до траверси, знімаються щітки;
- відвертається гвинт на регульовочному фланці та знімається вісь ричага;
- відвертається гвинт зі сторони кришки приводу та знімається реле разом з якорем;
- відгинаються замкові шайби та відвертаються болти;
- знімається кришка зі сторони привода, разом зричагом та приводом;
- знімається упорна шайба, зкорпусу виймається якір стартера.
Після розбірки несправні обмотки стартера перемотуються на стенді для перемотки обмоток, після чого просочуються лаком для забезпечення ізоляції. Погнуті вали правляться на пресі. Підшипники замінюються новими. Збірка стартера проводиться в зворотній послідовності. При збірці стартера замкові шайби при необхідності замінюються. Після збірки стартер перевіряється на герметичність, а потім встановлюється на стенд для перевірки. Для цього визначаються величина струму холостого ходу, величини струму та напругу при гальмівному моменті 50 Н*м, напруга ввімкнення реле та проводиться регулювання зачеплення шестерні стартера з вінцем маховика за допомогою тягового реле стартера.
Гальмівний момент для визначення напруги стартера визначається за допомогою пристосування при гальмуванні корпуса стартера.
5. Перевірка та регулювання системи освітлення
До системи освітлення відноситься зовнішнє та внутрішнє освітлення. До зовнішнього освітлення відносяться фари головного світла, протитуманні фари, передні та задні ліхтарі.
Регулювання світлового потоку фар здійснюється слідуючим чином. Автомобіль в спорядженному стані без вантажу з нормальним тиском повітря в шинах встановлюється на рівній поверхні з твердим покриттям. Розсіювачі та відбивачі фар повинні бути чистими.
Перпендикулярно до поверхні майданчика встановлюється плоский екран з матовою поверхнею шириною не менше 3 м.
Відхилення екрана від перпендикулярності дозволяється не більше 1˚.
Риски розмітки, нанесені на екран з допуском + 0,5 см, повинні бути добре видимі та відповідати даним, що вказані на малюнку 11.
Відстань від екрана до центрів зовнішньої поверхні розсіювачів фар повинно бути (10 + 0,5) м. Допускається зменшення відстані до (7,5 + 0,03) та (5 + 0,025) м.
Автомобіль після ремонту видається тільки після перевірки та регулювання всіх систем електрообладнання автомобіля.
Мал. 11. Схема установки автомобіля для регулювання світла фар: 1 – лінія вісі автомобіля; 2- напрямок світла фар; 3 – екран, встановлений перпендикулярно площадці;
4 – вертикальна лінія центру лівої фари; 5 – вертикальна лінія центру правої фари; ВВ – лінія площадки, на якій встановлено автомобіль; АА– лінія центрів правої и лівої фар; ББ – лінія зміщення світлового пятна на відстань АБ (300 мм) от лінії центрів фар; Ц* – відстань між центрами правої и лівої фар
1) Які несправності виникають в приладах електрообладнання?
2) Опишіть роботи по ремонту акумуляторних батарей.
3) Як ремонтують генератор?
4) Як ремонтують стартери?
5) Який ремонт може виконуватись в системі освітлення?
3. Опрацюйте матеріал з теми "Трансмісія автомобілів. Можливі неполадки, їх усунення. " за підручником § 4.1 - 4.6 та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=1FpTbU7INU4
2. https://www.youtube.com/watch?v=C3JAY9rmaLc
3. https://www.youtube.com/watch?v=nVf_mrYd9B4
4. https://www.youtube.com/watch?v=BgZaz5b4JRk
5. https://www.youtube.com/watch?v=Bb7leiitIo4
6. https://www.youtube.com/watch?v=3mz1BpIE-Ec
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1) Що входить до складу трансмісії?
2) Для чого призначено зчеплення? КЗП? Диференціал?
3) Яку будову має однодискове зчеплення?
4) Як працює трьохвальна КЗП?
5) Які бувають карданні передачи?
6) Яку будову має ведучий мост?
Завдання на 7 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Роботи ТО, методи та способи ремонту трансмісії. "
Поточний ремонт зчеплення. Знос і поломка деталей зчеплення - результат порушення регулювань в процесі експлуатації, а також співвісності вала зчеплення з валом двигуна. Порушення регулювання віджимних кулачків і вільного ходу педалей викликає підвищений знос накладок, викривлення і тріщини дисків, а порушення співвісності вала зчеплення з первинним валом коробки передач - знос деталей зчеплення, карданної передачі, підшипників первинного вала коробки передач, опор двигуна і коробки передач.
Зчеплення розбирають на універсальних пневматичних стендах ОПР-2827 і ОПР-2157А. При стисненні натискних пружин зчеплення розбирають гвинтові з'єднання та звільняють натискні важелі. Фрикційні накладки, зношені до товщини менше допустимої або викришеностей, замінюють новими. Поверхні накладок відремонтованих дисків повинні бути перпендикулярні осі маточини. Торцеве биття веденого диска, встановленого на оправці, допускається не більше 15 мм в крайніх точках. Товщина відремонтованих дисків повинна бути 10 12 мм для різних тракторів і автомобілів.
Якщо нерівномірно зношені робочі поверхні провідних дисків, їх протачивают на токарному верстаті до видалення слідів зносу і шліфують шкіркою. Паралельність поверхонь проточенной диска і перпендикулярність його осі повинні бути не менше 01 мм. Зношені кулачки віджимних важелів наварюють, обпилюють і зачищають за шаблоном, після чого гартують.
Збірку зчеплень ведуть на тих же стендах, пружини підбирають однакової довжини і пружності. Остаточно зчеплення регулюють після установки муфти на маховик двигуна, при цьому регулюють зазор між кінцями віджимних важелів і підшипників виключення.
Коробка передач, провідний міст і кінцеві передачі. Коробки передач, роздавальні коробки, головні передачі і диференціали ремонтують при виникненні дефектів в деталях корпусів, при зносі і пошкодженні шестерень, валів, шліцьових і шпонкових з'єднань, підшипників кочення і гнізд під підшипники, а також деталей механізмів повороту гусеничних тракторів.
Деталі корпусів агрегатів трансмісії ремонтують при появі тріщин заваркою, епоксидними смолами, при ослабленні посадочних отворів під втулки і підшипники кочення постановкою втулок і гільз, пошкодження різьблення - нарізкою різьблення більшого розміру або постановкою різьбових втулок.
Характерні дефекти шестерень: знос зубів по товщині і довжині, руйнування пазів під вилку перемикання у коробок, знос шліцьових канавок, одностороннє вищерблення зубів. Нерівномірно зношені зуби шестерень зачищають до видалення нерівностей, а пошкоджені торці зубів заокруглені наждачним кругом або шліфують так, щоб зубці однаково. Вкорочувати зуби при обробці допускається не більше 15 20%. Зношені пази під вилку перемикання протачивают до отримання рівних бічних поверхонь, а вилки наварюють і обробляють відповідно до ширини паза. Шестерні зі зношеними шліцьовими канавками ремонтують, розточуючи отвори з подальшою запрессовкой в них шліцьовій втулки. Втулки в отворах закріплюють штифтами або зварюванням.
Найбільш часто зустрічаються дефекти валів агрегатів трансміссіі- це вигин, скручування, знос посадочних місць, пошкодження шліців і різь.
Вигнуті вали піддаються виправленню вхолодную, під пресом. Биття вала, що перевищує 01 мм, не допускається. Скрученность валів визначається рейсмусом по прямолінійності шліцьових пазів. Скорочення вали підлягають вибракуванню. Посадочні місця відновлюються наплавленням, осадкою, роздачею або постановкою втулок. Осадка застосовується при зносі валу трохи більше 03 мм. Кінець вала нагрівається до 1000 ° С, а після осідання піддається термообробці і шліфується до потрібного розміру. Втулками відновлюють шийки вала з великим зносом. Втулка кріпиться штифтами або зварюванням. Зношені шліцьові виступи і шпонкові канавки на валах ремонтують наварюванням з наступною обробкою.
Зношені посадкові отвори під підшипники відновлюють расточкой і запрессовкой сталевого кільця. Після обробки до номінального розміру кільця стопоряться штифтами, гвинтами або приворачивают до корпусу.
При складанні агрегатів трансмісії підшипники нагрівають в маслі до 80 90 ° С і встановлюють на вали пресом в спеціальних пристроях. Встановлені в корпусі вали повинні обертатися вільно, без осьового переміщення. Шестерні повинні входити в зачеплення плавно на всю Довжину зуба. Зібрані агрегати трансмісії після заправки маслом обкатують без навантаження і під навантаженням на спеціальних стендах. Коробки передач обкатують при частоті обертання 1200 1500 хв-1 на всіх передачах по кілька хвилин на кожній. Передачі повинні включатися плавно, без стуку. Нагрівання деталей понад 60 ° С і підтікання мастила через ущільнюючі елементи не допускається. Доцільно обкатувати одночасно коробку передач, провідний міст і кінцеві передачі одночасно.
1. https://www.youtube.com/watch?v=1C8dUJQdLak
2. https://www.youtube.com/watch?v=2gRn-cih_zc
3. https://www.youtube.com/watch?v=wrL2GRnHj5Q
4. https://www.youtube.com/watch?v=3h2GbT6D8_0
5. https://www.youtube.com/watch?v=fhsMT3-cJKU
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Як ремонтують механізм зчеплення?
2. Що частіше за все виходить з ладу в гідравлічному приводі зчеплення?
3. Опишіть послідовність робіт при ремонті КЗП.
4. Опишіть послідовність робіт при ремонті ведучого моста.
2. Опрацюйте матеріал з теми "Ходова частина, її призначення. Класифікація та будова рам, передня вісь. Можливі неполадки, їх усунення " за підручником § 5.1 - 5.6 та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=cvchu9j5nUc
2. https://www.youtube.com/watch?v=VdpZZ_50cvg
3. https://www.youtube.com/watch?v=vVs4JFhEPdU
4. https://www.youtube.com/watch?v=C3JAY9rmaLc
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1.З яких елементів складається ходова частина?
2. Яка буває підвіска?
3. Опишіть будову двохважельної незалежної підвіски
4. Опишіть будову підвіски Макферсон.
5. Яку будову має передня вісь вантажівки?
6. Яку будову має колесо?
3. Опрацюйте матеріал з теми "Роботи ТО, методи та способи ремонту ходової частини." за посиланням https://drive.google.com/open?id=1tP8r1knFwAOSAWPvrhUnw98XhaYeeLq3 стор. 186-212.
Відео:
1. https://www.youtube.com/watch?v=thlj6v5FOz8
2. https://www.youtube.com/watch?v=N66hiseSoDs
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
2. Як перевіряють та ремонтуть рами автомобілів?
3. Які несправності виникають у колес, їх усунення?
4. Як замінити шарову опору? Амортизатор?
Завдання на 8 - 9 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Призначення та кріплення пружин, ресор, амортизаторів. Призначення та будова коліс та шин. Можливі неполадки, їх усунення. " за підручником § 5.3, 5.4, 5.5, 5.6 та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=gP9b59uRaXE
2. https://www.youtube.com/watch?v=nJgeSpRuFK4
3. https://www.youtube.com/watch?v=6CdWzsC5tgo
4. https://www.youtube.com/watch?v=_Wjae4quVlA
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Які види пружних елементів використовують в автомобілях?
2. Для чого призначений амортизатор? Як він працює?
3. З чого складається шина?
4. Розшифруйте: 175/65 R14 Tubeless steel 82H Radial.
5. Які неполадки можуть виникати у коліс, як їх усувати?
2. Опрацюйте матеріал з теми "Роботи ТО, методи та способи ремонту. коліс та шин." за підручником §5.6 та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=QxlkV1oNbZM
2. https://www.youtube.com/watch?v=QQ8JVJe1RdY
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Як відновлюється шина?
2. Для чого робиться балансування коліс?
3. Опишіть процес ремонту амортизатора.
3. Опрацюйте матеріал з теми "Схеми повороту, призначення та класифікація рульових керувань, трапеція. Можливі неполадки, їх усунення." за підручником §6.1, 6.3 (стор. 341-343) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=PiDzFkz1Ks4
2. https://www.youtube.com/watch?v=OCPMBNrtWFE
3. https://www.youtube.com/watch?v=3ppzl2o8-oU
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Які бувають рульові механізми?
2. Яку будову має механізм "черв'як - ролік"?
3. Яку будову має механізм "шестерня - рейка"?
4. Яку будову має механізм "гвинт - гайка"?
5. З чого складається рульовий привод?
6. Які неполадки виникають в рульовому керуванні?
Завдання на 10 - 13 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Роботи ТО, методи та способи ремонту рульових кервань " за підручником: https://drive.google.com/open?id=1tP8r1knFwAOSAWPvrhUnw98XhaYeeLq3 стор. 212- 220, та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=WU56VTDGNP0
2. https://www.youtube.com/watch?v=EUdKXxNBdAw
3. https://www.youtube.com/watch?v=_W9DjAlHTP8
4. https://www.youtube.com/watch?v=KXja4Cj4Xlk
5. https://www.youtube.com/watch?v=xY0H45q4IOE
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Які несправності виникають в рульових керуваннях?
2. Як відновлюють механізм "гвинт - гайка"?
3. Як відновлюють механізм "шестерня - рейка"?
4. Як відновлюють механізм "черв'як -ролік"?
5. Як ремонтують насоси гідропідсилювача?
2. Опрацюйте матеріал з теми "Призначення та класифікація гальм, гальмівні механізми. Можливі неполадки, їх усунення.Роботи ТО, методи та способи ремонту. " за підручником §6.2.1, 6.3 (стор. 343-349) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=HkOPlIJ5YMU
2. https://www.youtube.com/watch?v=pZNkTx_WAVU
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Для чого призначені гальмівні механізми?
2. Яку будову має барабанно - колодковий механізм?
3. Яку будову має дисковий гальмівний механізм?
4. Які несправності мають гальмівні механізми?
Завдання на 15 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Гідравлічні гальма. Можливі неполадки, їх усунення. " за підручником §6.2.2 (стор. 319 323), 6.3 (стор. 343-349) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=UFhmPGyDvZQ\
2. https://www.youtube.com/watch?v=LUAks947jS8
3. https://www.youtube.com/watch?v=dbvJjkVdyiQ
4. https://www.youtube.com/watch?v=CuUhMgvxuUc
5. https://www.youtube.com/watch?v=AyF7ns-maYw
6. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Яки прилади утворюють гідравлічний привід гальм?
2. З яких деталей складається головний циліндр? як він працює?
3. З яких деталей складається гідровакумний підсилювач? як він працює?
4. Для чого призначена АБС?
5. Які неполадки виникають в гідравлічних гальмах?
Завдання на 21 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Гідравлічні гальма.Роботи ТО, методи та способи ремонту. " за підручником https://drive.google.com/file/d/1tP8r1knFwAOSAWPvrhUnw98XhaYeeLq3/view §15.2. та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=V5fDKkVtXWo
2. https://www.youtube.com/watch?v=6cvCAuJfoF4
3. https://www.youtube.com/watch?v=ZW818QcjvPM
4. https://www.youtube.com/watch?v=LzVV0tttsz0
5. https://www.youtube.com/watch?v=LPtnPmU-iZE
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Як замінюють гальмівні колодки?
2. Як перевіряють працездатність гідровакумного підсилювача?
3. Як видалити повітря з привода гальм?
4. Як ремонтують головні циліндри?
2. Опрацюйте матеріал з теми "Пневматичні гальма. Можливі неполадки, їх усунення. " за підручником §6.2.2 (стор. 323 - 339), 6.3 (стор. 343-349) та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=_0cKgNE_-VA
2. https://www.youtube.com/watch?v=51h5MgkCAKE
3. https://www.youtube.com/watch?v=Wx_bZPduZ5A
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. З яких приладів складаються пневматичні гальма?
2. Яку будову має компресор?
3. Яку будову має гальмівний кран? Гальмівна камера?
4. Які неполадки виникають в пневматичних гальмах, їх усунення?
Завдання на 27 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Роботи ТО, методи та способи ремонту пневматичних гальм. " за підручником https://drive.google.com/file/d/1tP8r1knFwAOSAWPvrhUnw98XhaYeeLq3/view §15.2. та за посиланням:
1. https://studfile.net/preview/5434940/
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Як визначають ефективність гальм?
2. Які несправності виникають у компресорів? Як їх усувають?
3. Які несправності виникають у гальмівних кранів? Як їх усувають?
4. Які несправності виникають у ресиверів? Як їх усувають?
2. Опрацюйте матеріал з теми " Кузов автомобіля. Можливі неполадки, їх усунення." за підручником §7.2 та за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=hMizDC6BcuM
2. https://www.youtube.com/watch?v=fK8pWclOrOo
3. https://www.youtube.com/watch?v=qncvFGexJWE
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Які бувають види кузовів?
2. З яких елементів складається кузов легковика?
3. Як з'єднують панелі кузова?
Які несправності виникають у кузовів легковиків?
Завдання на 28 квітня 2020р.
1. Опрацюйте матеріал з теми "Додаткове обладнання. Можливі неполадки, їх усунення. " за підручником §7.3, 7.4
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Яке додаткове обладнання встановлюється на автомобілях?
2. Яку будову має обігрівач кабіни?
3. Як влаштована лебідка?
4. Як працює механізм підйому платформи?
2. Опрацюйте матеріал з теми " Роботи ТО, методи та способи ремонту кузова автомобіля та додаткового обладнання ." за підручником §7.6
Домашнє завдання: дайте відповіді на питання:
1. Які роботи ТО виконуються для кузовів?
2. Як виконують антикорозійну обробку кузова?
3.Як ремонтують елементи кузова?
4. Як відновлюють лако-фарбове покриття?
Коментарі
Дописати коментар