05-19 Теормех

Завдання на 23 березня 2020р.


1. Опрацюйте тему "Види колісних транспортних засобів, їх призначення" за посиланням 1, пункти 1. 2, 3. 4, 6, 7, посиланням 2 і 3:

Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%8C

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%84%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D1%83

Посилання3: https://www.youtube.com/watch?v=mnra6eaQep4

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Для чого призначений автомобіль?
2) Складіть схему класифікації автомобіля.


2. Опрацюйте тему "Загальна будова колісних транспортних засобів" за посиланням 1, пункти 5, 10 , посиланням 2:


Посилання1:https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%8C

Посилання2: https://www.youtube.com/watch?v=2bCOaXFJhjw

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) З яких основних частин складається автомобіль?
2) Що відноситься до механізмів керування?
3) Назвіть агрегати трансмісії, їх призначення?
4) Які бувають двигуни?


3. Опрацюйте тему "Поняття «рух» і його види.  Шлях, швидкість і час руху; лінійна і кутова швидкості; швидкість обертального руху" за посиланнями,  а також дайте відповіді на питання.

Посилання1:https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C

Посилання2:https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%85_(%D0%BC%D0%B5%D1%85%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0)

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Назвіть види руху.
2) Що таке швидкість, її види?
3) Як визначити швидкість?

4. Опрацюйте тему "Робота і потужність. їх одиниці вимірювання. Коефіцієнт корисної дії і його підвищення" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.


Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0_(%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0)

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D1%82%D1%83%D0%B6%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C

Посилання3: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%B5%D1%84%D1%96%D1%86%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82_%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%B4%D1%96%D1%97

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Що таке робота, як її визначити?
2) Що таке потужність, як її визначити?
3) Назвіть види ККД.
4) Що показує тепловий ККД?


Завдання на 24 березня 2020р.

1. Опрацюйте тему "Тертя, його застосування в техніці; види тертя. їх значення;
шляхи зменшення тертя деталях колісних транспортних засобів. Підшипники, їх види та принцип роботи." за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%80%D1%82%D1%8F

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D0%BA%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Посилання3: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Як виникає тертя?
2) Як зменшити тертя між деталями?
3) Як використовують тертя в автомобілях?
4) Для чого призначені нідшипники?
5) Які види підшипників існують?


2. Опрацюйте тему "Поняття класифікації деталей машин. Уявлення про взаємозамінність деталей" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C_%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B8

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/w/index.php?search=%D0%B2%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C+%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B9&title=%D0%A1%D0%BF%D0%B5%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%3A%D0%9F%D0%BE%D1%88%D1%83%D0%BA&go=%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%82%D0%B8&ns0=1

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1)Що таке деталь машини?
2) Які деталі машин бувають?
3) Що таке взаємозамінність?
4) Назвіть види взаємозамінності.

3. Опрацюйте тему "Гвинтові механізми" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1:https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%B0

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Для чого призначена гвинтова передача?
2) Які бувають гвинтові передачі?
3) Назвіть переваги та недоліки гвинтових передач.


Завдання на 25 березня 2020р.

1. Опрацюйте тему "Механізми перетворення руху: кривошипно-шатунний і кулачковий, їх призначення і будова" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%88%D0%B8%D0%BF%D0%BD%D0%BE_-_%D1%88%D0%B0%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BC%D0%B5%D1%85%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%BC

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9_%D0%BC%D0%B5%D1%85%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%BC

Посилання3: https://www.youtube.com/watch?v=bl_BOJ7BRlE


 Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Для чого призначений кривошинно- шатунний механізм?
2) Назвіть застосовання кривошинно- шатунного механізма?
3) Для чого призначені кулачкові механізми?
4) Які бувають кулачкові механізми?
5) Яку будову має газорозподільний механізм?


2. Опрацюйте тему "Поняття про редуктори, пасові передачі" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.


Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D1%85%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%B5_%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Посилання3: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%B0


Посилання4: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D1%83%D0%B1%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BE-%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%B0

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Що називають редуктором?
2) Які бувають редуктори?
3) Що показує передаточне відношення, як його вирахувати?
4) Які бувають пасові передачи?
5) Назвіть переваги та недоліки пасових передач?


3. Опрацюйте тему "Поняття видів  деформації деталей, розтяг, стиск, зсув, кручення, вигин. Визначення напруги і запасу міцності" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%B5%D1%84%D1%96%D1%86%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82_%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%83_%D0%BC%D1%96%D1%86%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Які види деформацій існують?
2) Які причини виникнення деформацій?
3) Що таке зсув? стиск? розтяг? кручення? вигин?
4) Що таке запас міцності ?
5) Що таке допустиме напруження?

4. Опрацюйте тему "Ремонт лако-фарбового покриття" , а також дайте відповіді на питання.

Локальне відновлення лакофарбового покриття
Для чого демонтовувати та перемальовувати цілу деталь автомобіля через незначні пошкодження, такі як подряпини або дрібні відколи від камінців?
Лакофарбове покриття можна відновити локально, лише у тому місці де є пошкодження, покриваючи незначну площу довкола. Це можна зробити за допомоги фарб-компонентів на водній основі, якими користуються на заводах-виробниках та повноцінного комп'ютерного підбору фарб.

Приємно дивитися на новеньке, тільки що фарбоване авто! Його бездоганна поверхня, блиск і привабливість вселяють почуття гордості за «залізного друга», а також впевненість у собі. Однак, вже через кілька років «засіб пересування» втрачає красу і яскравість, припадаючи сіткою дрібних подряпин, водними плямами і невеликими сколами. І це зовсім не означає, що Ви - неакуратний користувач машини і недобросовісно доглядаєте за нею. Але навіть при обережній експлуатації Ваше авто втрачає свій блиск - під впливом дощів, дорожнього пилу, дрібних камінчиків і хімічних речовин, які використовуються при ремонті доріг.

Звичайно, при сильних пошкодженнях лакофарбового покриття Вашого авто рекомендується повна заміна деталі. Але це дуже дорого, тому якщо пошкодження покриття незначні, можна його відновити локально.

Відновлення лакофарбового покриття можливе, якщо поверхня кузова авто втратила блиск і стала тьмяною і похмурою. Локально можна усунути невеликі відколи й подряпини. Звичайно, при більш серйозних пошкодженнях авто необхідна повна заміна деталі кузова.

При появі подряпин або відколів на поверхні авто, обов'язково зверніться в автосервіс якомога швидше. У найлегших випадках фарбування не знадобиться - достатньо буде лише полірування поверхні авто спеціальним гелем. Якщо ж скол є більш глибоким, для його відновлення доведеться провести ряд процедур.

1. Шліфування

Для початку потрібно провести очищення поверхні від застарілих, пошкоджених шарів емалі. Іноді на місці відколу або подряпини утворюється іржа. В цьому випадку необхідно спеціальний засіб - перетворювач іржі. Шліфування проводиться за допомогою спеціального наждачного паперу. Після того, як пошкоджену ділянку було ретельно відшліфовано, проводиться шпатлювання.

2. Шпатлювання

Це важливий етап процедури відновлення лакофарбового покриття. По суті, це база для подальшого нанесення фарби і лаку. При цьому на пошкоджену поверхню наноситься шар шпаклівки. Іноді потрібно нанести декілька таких шарів. Наступний шар наноситься тільки тоді, коли попередній повністю висох.

3. Нанесення фарби

Нарешті, прийшла пора нанесення фарби. Найчастіше необхідно нанесення декількох шарів фарби. При цьому відтінок фарби повинен бути ретельно підібраний. Найкраще, якщо відтінок буде підібраний за допомогою комп'ютерної програми. І нарешті, на відновлену поверхню наноситься шар емалі.


Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Для чого призначене лакофарбове покриття?
2) Розкажіть послідовність відновлення ЛФП?



Завдання на 26 березня 2020р.

1. Опрацюйте тему "Відновлення геометрії кузова і кабіни" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Контроль геометрії кузова вимірювальними пристроями

При проведенні вимірів з використанням оптичного обладнання в контрольних точках шасі за допомогою спеціальних затискачів або магнітів укріпляють вертикально прозорі градуйовані лінійки з бігунками. Розташування бігунків на необхідну висоту здійснюється за картою контрольних вимірів таким чином, що у випадку справного автомобіля через установлені бігунки можна провести горизонтальну площину. Координати й взаємне розташування контрольних точок шасі визначають за допомогою світлового променя діаметром 5 мм із погрішністю ± 1 мм. Оптичне обладнання дуже компактне, може переміщуватися в зібраному варіанті та використовуватися як у комплекті із правильним обладнанням, так і самостійно. Однак оптичне обладнання через складність в обігу з ним і недостатньої міцності не знаходить широкого застосування в умовах СТОА.
Більш широкого розповсюдження набули універсальні механічні системи (стапелі) для перевірки геометрії основи кузова по контрольних точках.
Найширші можливості для контрольних вимірювань геометрії кузова створюють рамні пристрої та ремонтні підйомники «Блекхаук-188», «Каролайнер», «Дейталайнер» (рис. 1). Вони дають змогу дістати числові значення просторових координат базових точок кузова, порівняти їх із картою вимірювань і зробити висновок щодо його деформації.
Рис. 1. Просторові вимірювання пристроєм «Дейталайнер» геометрії кузова з оптичною вимірювальною системою «Шасі-майстер»
Вимірювання виконуються після юстування всієї системи, яке зводиться до того, що площини підлоги та вимірювальної рами виставляються паралельно одна одній.
Останнім часом набули поширення стапелі, які дозволяють здійснити перевірку встановлених на них автомобілів за допомогою спеціальних механічних або оптичних систем.

 Обладнання ділянки ремонту кузовів автомобілів

У процесі відновлення початкової форми ушкодженого автомобіля використовуються три інструментарії (три різних системи): 1) рама або платформа рихтувального стенда, на якому надійно закріплюється автомобіль; 2) вимірювальна система; 3) силові пристрої (стійки, ланцюга, захвати, гаки, пневмонасоси, розтяжки й ін.).
Загальний вигляд ділянки рихтування кузовів автомобілів подано на рис. 2. На ділянці якісного ремонту кузовів автомобілів на рівні сучасних вимог передбачається наступне обладнання:
  1. Стапель для виправлення кузовів у комплекті із системою виміру нижньої й верхньої частин кузова.
  2. Підйомник автомобільний для розбирання автомобіля (іноді необхідний і для розміщення автомобіля на стапелі певних конструкцій).
  3. Зварювальний напівавтомат.
  4. Універсальний апарат зварювання опором у комплекті з апаратом для виправлення схованих порожнин і фотополяриметрами кліщів для точкового зварювання.
  5. Апарат плазмового різання металу.
  6. Набір гідравлічного інструмента, до складу якого входять гідроциліндр прямої й зворотної дії (для операцій стяжки-розтягування), різні подовжувачі й розжими.
  7. Мобільний стелаж для зберігання демонтованих деталей і переміщення їх на склад.
  8. Кран гаражний для зняття агрегатів з автомобіля (може перебувати на ділянці слюсарних робіт).
  9. Верстат з лещатами.
  10. Домкрат підкатний.
  11. Віз для транспортування автомобілів з розбитою віссю.
  12. Блок підготовки повітря.
  13. Спеціальні пристосування й інструмент для кузовного ремонту: стійки, фіксатори прорізів, візок для установки дверей, ланцюги різних довжин, набір захватів і т. д.
  14. Набір інструмента бляхаря.
  15. Набір слюсарного інструмента для розбирання й складання автомобіля.
  16. Комплект пневмоінструменту: гайковерт, відрізна й зачисна машинки, пневмозубило, пневмолобзик, пневмоніж для зрізання стекол, пневмодріль і т. д.
  17. Устаткування для напилювання протишумних мастик.
Обладнання та інструмент для ремонту кузовів можна умовно класифікувати на наступні групи: для виправлення кузова й деталей оперення; для контролю геометрії основи кузова і його елементів; для зварювання; спеціалізований інструмент; допоміжне устаткування.
У сучасних конструкціях установок для ремонту кузовів передбачені стенди для контролю геометрії кузова й стенди для виправлення й рихтування панелей кузова.
Випускається різноманітне обладнання для виправлення кузовів: від універсальних наборів пристосувань і інструмента для виправлення ушкоджених ділянок безпосередньо на автомобілі до складних систем, оснащених пристроями для фіксації автомобіля, які дозволяють створювати одночасно декілька різнонаправлених зусиль виправлення.
Рис. 2. Загальний вигляд ділянки рихтування кузовів автомобілів
Переносне обладнання для виправлення кузовів, яке розташовується безпосередньо на кузові ремонтованого автомобіля, випускається переважно з гідравлічним приводом і залежно від конструкцій і призначення може розвивати зусилля робочого органа від 40 до 200 кН.
Основним недоліком переносного обладнання є неможливість усунення складних перекосів кузовів і, зокрема, порушень геометричних параметрів їхніх основ через відсутність можливості надійного закріплення силових елементів автомобіля. Цей недолік усувається завдяки застосуванню методу зовнішнього витягування, що полягає в закріпленні автомобіля й прикладення сили, спрямованої убік, протилежний силі, що спричинила ушкодження. Для реалізації цього методу було створено спеціальне устаткування, яке може бути розподілене на три такі групи:
  • обладнання, яке не потребує спеціального робочого місця;
  • правильне обладнання, яке застосовується з анкерними пристроями та фундаментом;
  • обладнання для виправлення кузовів у сполученні з підйомниками.
При виконанні багатьох операцій під час ремонту кузовів і кабін використовують електродрилі І-28А, пневматичні свердлильні машини РС-8, електровіброножиці І-30, віброножиці ПВН-1,2 і ПВН-2, пневмо-молотки МКП-6. Для вирізки ушкоджених частин панелей кабіни і кузови застосовують пневматичні рубильні молотки КМП-4 та КМП-5. Для виправлення і рихтування - комплект бляхарських інструментів моделі 2146-1, а в якості контрольно-вимірювальних інструментів - шаблони, кондуктори, лінійки, косинці й ін. 

Стенди для рихтування кузовів легкових автомобілів

Рихтувальний стенд SEVENNE-S (рис. 3) являє собою на мобільну стапельну раму 1, встановлену на 4-х колесах2, яка оснащена чотирма фіксаторами порогів3. Витяжний пристрій5стенда типу SEVENNE (SVN 05.151) з десятитонним гідроциліндром6і пневмогідронасосом4.
Рис. 3. Стенд для рихтування кузовів легкових автомобілів

Фірми celette (Франція)

Система Р-651 для ремонту й перевірки геометрії кузова застосовується при великоблочному методі ремонту. Система - пересувна, двосекційна, зі знімною міряльною системою. Габарити стенда в розгорнутому виді 4110×1840×1920 мм, маса – 500 кг. Система складається із двох візків (переднього й заднього) з опорами, стяжним пристроєм і поворотними колесами, міряльної системи та пересувної опори.
Стенд (рис. 4) мод. МК-IV фірми «CARO-LJNER» (Швеція) призначений для ремонту кузовів легкових автомобілів, а із застосуванням додаткового обладнання – і вантажних автомобілів.
Рис. 4. Стенд виправлення кузова легкових автомобілів
Міцна рама зі сталевих секцій квадратного перетину з рівною поверхнею забезпечує точність вимірів. Вимірювальна каретка переміщується уздовж поздовжньої й поперечної осей стенда. Змінні вимірювальні перехідники закріпляються на каретці для визначення висоти кузова. Пристосування для виправлення має ролики й може вільно переміщуватися навколо стенда. Клиноподібний кріпильний пристрій дозволяє швидко й безпечно закріплювати його в будь-якому місці стенда за допомогою гідравлічного циліндра.
Пристосування обладнане сталевим тросом для забезпечення безпеки робіт. У шафі зберігається стандартний набір вимірювального та додаткового обладнання.
Технічна характеристика стенда моделі МК-IV: габаритні розміри рами стенда – 4060×900 мм; габаритні розміри вимірювального мосту – 4000×380 мм; довжина пристосування для виправлення – 1500 мм; маса стенда – 480 кг; маса вимірювального мосту – 11 кг.
Стапелі платформні призначені для відновлення геометрії кузова автомобілів, що мають ушкодження будь-якої складності.
Платформи стапелів (рис. 5) мають поздовжні пази, які дозволяють встановлювати 4 анкерні стійки в будь-якому місці платформи. Більше того, наявність пазів дозволяє повністю використовувати поверхню платформи в процесі виправлення кузова.
Рис. 5. Стапель B-22G з вимірювальною системою
Анкерні стійки стапелів забезпечують просту й швидку фіксацію кузова ремонтованого автомобіля на платформі. Стійки кріпляться одним болтом, мають регулювання за висотою.
Дві силові стійки з гідравлічним приводом і тяговим зусиллям по 100 кНвільно переміщуються навколо платформи, забезпечуючи прикладення тягового зусилля до будь-якої точки кузова автомобіля. Висота прикладення тягового зусилля легко змінюється за допомогою зміни положення хомута зі шківом. Стапель оснащений гідравлічним піднімальним пристроєм для зручного заїзду й з’їзду автомобіля. Керування підйомом і опусканням здійснюється за допомогою власного пневмогідравлічного насоса фірми ENERPAC. Крім того, у комплект стапеля входять дві в’їзні апарелі.
До складу платформного стапеля B-22G входять наступні пристрої: платформа, силова стійка, стійка анкерна, стійка передньої осі, гідравлічний циліндр, кульова опора гідроциліндра, пневмогідравлічний насос зі шлангом, малий затискач, глибокий затискач, ножичний затискач, затискач для тяги з різних напрямків, гак-бумеранг із двома упорами, сталевий гак, глибокий гак, перфорована тягова пластина, фіксатор ланцюга, фіксатор ланцюга С-подібний, клин, осьовий підйомник, планшет мобільний, гак для планшета, кран для виправлення нагору, пристосування для виправлення чашок амортизаторів, ланцюг довжиною 3 м з гаком, ланцюг довжиною 1,2 м з гаком, сталевий трос, ремінь нейлоновий.
До складу додаткового встаткування до платформного стапеля B-22G входять: в’їзні апарелі, підйомник паралелограмний, візок для аварійних автомобілів; електрична лебідка, комплект для створення тяги вниз, комплект насадок, комплект подовжувачів, укорочувач ланцюга, з’єднувач ланцюга.



Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Назвіть обладнання для перевірки геометрії.
2) Яке обладнання використовується для відновлення геометрії кузова та кабіни?
3) Для чого призначені стапелі?


2. Опрацюйте тему "Технологія безрозбірного ремонту" за посиланням сторінка 312 "БЕЗРОЗБІРНЕ ВІДНОВЛЕННЯ АВТОМОБІЛІВ І АГРЕГАТІВ"  , а також дайте відповіді на питання.

Посилання: https://drive.google.com/open id=1Qh_YYsNHdUKVwZOZSUulpdI0MwHT3l60

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Які способи відновлення бувають?
2) Для чого використовують реметалізанти?
3) Для чого використовують геомодифікатори?
4) Для чого використовують полімери?
5) Для чого використовують рекондиціонери?


3. Опрацюйте тему "Призначення і застосування рознімних та нерозмірних з’єднань деталей машин (різьбових, шпонкових, шліцьових, конусних, клинових, шплінтових, пресових, зварних, клейових, тощо)" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D1%8C%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%B5_%D0%B7%27%D1%94%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5_%D0%B7%27%D1%94%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Посилання3: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%BB%D1%96%D1%86%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B5_%D0%B7%27%D1%94%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Посилання4: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%BF%D0%BB%D1%96%D0%BD%D1%82

Посилання5: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%83%D1%81


Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Які бувають способи з'єднання деталей?
2) Чим відрізняється метрична та дюймова різьба?
3) Як поділяються шліцьові з'єднання?
4) Які бувають інструментальні конуси?
5) В чому переваги та недоліки зварних з'єднань?




Завдання на 27 березня 2020р.

1. Опрацюйте тему "Підшипникові з’єднання (кочення та ковзання)" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D0%BA%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Для чого призначені підшипники?
2) Які бувають підшипники?
3) Які види підшипників кочення бувають?
4) Яку будову мають підшипники кочення?
5) З яких матеріалів виготовляють підшипники ковзання?


2. Опрацюйте тему "Механізми передачі та перетворення руху (пасові, ланцюгові, зубчасті, черв’ячні, карданні, гвинтові, кулісні, ексцентрикові, храпові, кривошипно-шатунні, газорозподільні)" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1: https://www.youtube.com/watch?v=qDU7ly6Ku9o

Посилання2: https://www.youtube.com/watch?v=Bz9W1MPegVI

Посилання3: https://www.youtube.com/watch?v=dQQLalkZ6oY

Посилання4: https://www.youtube.com/watch?v=KytwWUuYsFc

Посилання5: https://www.youtube.com/watch?v=5YpPvEa1uTo

Посилання6: https://www.youtube.com/watch?v=9V061BMFTLQ

Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) Які бувають механізми перетворення руху?
2) Які бувають пасові передачи?
3) Для чого призначена карданна передача? храпова передача? кулісна передача?
4) Яку функцію виконує кривошипно-шатунний механізм? газорозподільний?




Завдання на 1 квітня 2020р.

1. Опрацюйте тему "Гідро- та пневмоприводи" за посиланнями, а також дайте відповіді на питання.

Посилання1: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%96%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B4

Посилання2: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BC%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B4

Посилання3: https://www.youtube.com/watch?v=wlRbmVE0iqI

Посилання4: https://www.youtube.com/watch?v=AemRjLSdXhs

Посилання5:  https://www.youtube.com/watch?v=y7VQHBm3QjM


Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:

1) З яких агрегатів складається гідропривод?
2) З яких агрегатів складається пневмопривод?
3) Де, в конструкціях автомобілів, застосовується гідропривод?
4) Де, в конструкціях автомобілів, застосовується пневмопривод?
5) Які бувають пневмоприводи, їх відмінності?
6) Які переваги та недоліки мають гідро та пневмоприводи?


Завдання на 2 квітня 2020р.

1. Опрацюйте тему "Інструменти та пристрої для їх розбирання, ремонту та складання." , а також дайте відповіді на питання.

Обладнання для ремонту автомобілів

Для підвищення продуктивності праці при ТО й ремонті автомобілів — одночасного виконання робіт зверху (двигун, електрообладнання), знизу (трансмісія, підвіска) та збоку (колеса, гальмові механізми) — використовують підйомно-оглядове, транспортувальне обладнання й споруди.
Підйомо-оглядове обладнання та споруди поділяють на: основні;допоміжні.
До основних підйомно-оглядового обладнання й споруд належать: оглядові канави; естакади; підйомники; перекидачі; до допоміжнихдомкрати; гаражне обладнання тощо.
Оглядові канави забезпечують доступ до автомобіля знизу. В нішах стін канав установлюють низьковольтні світильники. Канави мають вентилюватися та обігріватися повітрям з температурою 16...25 °С. Для видаляння відпрацьованих газів передбачають витяжну вентиляцію. Канави залежно від призначення обладнуються підйомниками, пересувними лійками для зливання відпрацьованої оливи та пристроями для заправляння мастильним матеріалом, охолодною рідиною.
Естакади – це металеві, залізобетонні або дерев'яні колійні мости, розташовані на 0,7...1,4 м вище від рівня підлоги, з рампами, що мають уклон 20...25° для під'їзду та з'їзду автомобіля.
Підйомники піднімають автомобіль над підлогою на потрібну висоту для зручності виконання робіт. За типом механізму підйомники поділяють на електромеханічні та гідравлічні.
Стаціонарні електричні й гідравлічні підйомники бувають: одно, дво, три та шестистоякові.
Канавні підйомники застосовують для вивішування переднього або заднього моста автомобіля під час виконання робіт у канаві. Вони мають підвищену вантажопідйомність, забезпечують доступ до агрегатів автомобіля знизу й вільний прохід уздовж канави.
Перекидачі призначаються для бічного нахилу (до 50°) автомобіля під час обслуговування його знизу. Так забезпечується зручний доступ до днища. Перед перекиданням з автомобіля знімають акумулятор і герметизують отвір у пробці головного гальмового циліндра. Перекидання виконують у бік, протилежний розташуванню горловини паливного бака й оливозаливної горловини двигуна.
До підйомно-транспортувального стаціонарного обладнання належать: кран-балки; талі; конвеєри тощо.
Кран-балки вантажопідйомністю 1...32т призначаються для переміщання вантажів у приміщенні вниз, угору, вздовж і впоперек.
Талі з найменшим радіусом закруглення 1,5м, що пересуваються по підвісних однорейкових коліях, мають вантажопідйомність 0.25... 1т і дають змогу переміщати вантаж униз, угору та в напрям рейкових колій.
Конвеєри використовують для переміщання автомобілів у разі організації ТО потоковим методом. За способом передачі руху автомобіля конвеєри бувають: штовхальні; несучі; тягнучі.
Штовхальний конвеєр переміщує автомобіль за допомогою штовхального візка, що впирається в передній або задній міст чи заднє колесо.
Несучий конвеєр становить замкнений транспортувальний ланцюг, який рухається по напрямних коліях за допомогою приводної станції. Автомобіль установлюють на транспортувальний ланцюг або підвішують за передній та задній мости.
Тягнучий конвеєр становить замкнений ланцюг, розташований уздовж потокової лінії обслуговування автомобіля знизу або зверху. Автомобіль за передній буксирний крюк чіпляють до тяглового ланцюга за допомогою захвата, й він котиться на своїх колесах. У кінці конвеєра захват автоматично відчеплюється.
Обладнання для мащення та заправляння автомобіля використовують під час виконання ТО різних видів. На потоковій лінії обладнують спеціалізований пост для заміни мастильного матеріалу в агрегатах автомобіля та дозаправляння його охолодною рідиною й повітрям.
Мастильне обладнання призначається для подавання рідких (моторних і трансмісійних), а також консистентних мастильних матеріалів і залежно від механізму привода буває: електричне; пневматичне; механічне.
Стаціонарна автоматична оливороздавальна колонка з електричним приводом для разового відпускання й обліку загальної витрати виданого мастильного матеріалу (рис. 27, а) працює так. Після пуску електродвигуна -2 (рис. 27, б), коли клапан роздавального крана за критий, олива насосом подається в повітряно-гідравлічний акумулятор 3 створюючи там тиск 15 МПа, який контролюється манометром 4. Після відкриття клапана роздавального крана мастильний матеріал надходить під тиском повітря у повітряно-гідравлічному акумуляторі 3.
Рис. 27 Стаціонарна автоматична оливороздавальна колонка з електричним приводом:
а — загальний вигляд;б— схема (У —насос; 2~ електродвигун; 3 — повітряно-гідравлічний акумулятор;4 - манометр;5 — реле тиску;— кран; 7 — лічильник оливи)
Коли тиск у системі знижується до 8 МПа, автоматично вмикається електродвигун, і мастильний матеріал нагнітається насосом. Витрата мастильного матеріалу визначається лічильником 7. Пневматичний оливо давальний пристрій для подавання рідких мастильних матеріалів (рис. 28) складається з бака і, насоса з пневматичним двигуном, барабана із самонамотуваним шлангом і роздавального пістолета 4. Насос й бак установлюють в окремому приміщеній, що обігрівається, а барабан — на механізованому посту централізованої подачі мастильного матеріалу до автомобіля.
Для збирання відпрацьованого мастильного матеріалу використовують стаціонарні або переносні резервуари з приймальними лійками. Баки розмішують у підвальному приміщенні. Приймальні лійки монтують безпосередньо на постах мащення, в канаві або біля підйомника. Трубопроводи до лійок виконують із шарнірними з'єднаннями або у вигляді гнучких шлангів. Лійку можна легко встановити в потрібному положенні під отвором для зливання мастильного матеріалу.
Заправляння агрегатів автомобілів трансмісійними мастильними матеріалами здійснюють уручну з роздавального бака або механізованим способом з використанням стаціонарної електромеханічної установки. Подають мастильний матеріал із стаціонарного бака шестеренним насосом з електроприводом.
Рис ,28.Схема пневматичного оливороздавального пристрою:
1 — бак; 2 — насос;— барабан;— пістолет
Для подавання консистентного мастильного матеріалу застосовують солідолонагнітачі (рис. 2.9 ). Мастильний матеріал за допомогою мішалки 2 та шнека подається з бункера крізь сітчастий фільтр 4до плунжерної пари насоса високого тиску. Шнек розпушувача й кулачок 5 плунжера обертаються від електродвигуна через шестеренчастий редуктор 9. Реле тиску 7 забезпечує автоматичне вимикання двигуна в разі перевищення тиску 25 МПа та пуск двигуна, коли тиск в лінії знизиться до 12 МПа. Тиск подачі мастильного матеріалу регулюють спеціальним пристроєм.
Рис.29 Схема електромеханічного солодолонагнітача
1 - бункер, 2 - мішалка, 3- шнек, 4 - сітчастий фільтр, 5 - кулачок плунжера, 6 - плунжерна пара насоса високого тиску, 7 - реле тиску, 8 - електродвигун, 9 - шестеренчастий редуктор.



Домашнє завдання: Дайте відповіді на контрольні питання:


1) Яке обладнання використовується під час ремонту?
2) Яке обладнання є стаціонарним, а яке рухомим?
3) Що відноситься до підйомно- транспортувального обладнання?
4) Яке обладнання є основним. а яке допоміжним?






Коментарі

Популярні публікації